ponipimu 239 viestejä – 24.11.2011 00:58
Kokkolan halpa-hallissa oli gluteenittomien tuotteiden hyllyssä kookosjauhoa, aivan uusi tuttavuus minulle. Oli vähän kiire mutta selasin pikaisesti tuoteselostetta ja täysin gluteenitonta oli ja aika kuitupitoista, ja ohjeessa suositeltiin korvaamaan osa jauhoista tällä kookosjauholla. Valmistajaa en nyt muista, ja kilohinta oli jotain 9e.
onko joku kokeillut?
Vaula 141 viestejä – 24.11.2011 10:33
Minä ostin luomu-kookosjauhoa (http://www.kookosravinto.fi/muut-tuotteet/kookosjauho/55) luontaistuotekaupasta ja olen käyttänyt sitä leivonnassa jotakuinkin suhteessa 1 osa kookosjauhoa ja 5 osaa muita gluteenittomia jauhoja. Imee nestettä tosi reippaasti joten se kannattaa huomioida! Ravintoarvot on aika huimat, proteiinia vaikka kuinka ja kuitua taisi olla lähemmäs 40 g / 100 g jauhoa! Puolen kilon pussi maksoi n. 6-7 euroa. Kookos ei mielestäni maistu valmiissa leivässä kummemmin.
Tule mukaan keliaakikoiden omaan yhteisöön Glu.fi:hin – täysin ilmaiseksi!
Vain rekisteröityneet käyttäjät voivat ottaa osaa keskusteluun. Jos sinulla ei ole vielä omaa käyttäjätunnusta, ole hyvä ja rekisteröidy. Se on nopeaa ja ilmaista! Jos olet jo rekisteröitynyt, kirjaudu sisään oikean yläkulman valikosta.
Huomaa, että kuka tahansa voi lisätä palveluun millaista sisältöä tahansa. Myöskään kaikki mainoksissa olevat tuotteet eivät ole gluteenittomia. Ylläpitäjä ei voi vastata sisällön oikeellisuudesta ja olet aina itse vastuussa siitä mitä suuhusi laitat. Jos huomaat ilkivaltaa tai gluteenipitoisia sisältöjä, ilmoita siitä ylläpitäjälle.