gluteeniton playa del ingles

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!
<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>
  • Mira 10 viestejä5.8.2013 20:49

Oon marraskuussa lähdössä ekaa kertaa ulkomaille keliakian toteamisen jälkeen. nyt vähän jännittää miten nuo ruokailut sujuu.
    Eli kanarian saarille inglesiin menossa. Gluteeniton ruoka lentokoneeseen varattu.. Lentokone on joku TUIfly Nordic ? kuinkahan hyvin siellä pelittää tämä, että tuleeko oikeesti gluteeniton.. kokemuksia?
    sit itse lomakohteessa onko siellä kellään kokemusta? miten esim kysytää et onko joku gluteeniton? englanniks ilmeisesti mut..?
    meillä huoneistohotelli, nii otan kaiken varalta jotain pientä syötävää mukaa ni pystyy hotlalla tekee jos menee vaikeeks..

• gimme 11 viestejä6.8.2013 08:19

Itse olen asunut Playa del Inglesissä sekä matkustellut kymmeniä kertoja sinne. Gluteenittomuutta ei kauhean hyvin ole ennen tunnettu, mutta muutosta on tapahtunu hieman ja kun pelaa oman järjen kanssa varman päälle, niin pärjää kyllä. Kastikkeet kannattaa jättää ottamatta ruoista ja valita mieluummin salaatti lisukkeeksi, jos pelkää, että ranskalaisista saa oireita.

Gluteenittomia tuotteita saa ostettua tavallisista ruokakaupoistakin jo melko hyvin, mutta luontaistuotekaupoista löytyy ehkä hieman monipuolisemmat valikoimat. Blogista Keliakian kumppanina löytyy lyhyt teksti Gran Canarialla reissaamisesta.
    Tavallinen kanarialainen ruoka harvoin sisältää viljaa, muhennosten ja keittojen suhteen kannattaa kuitenkin varmistaa, ne saattavat olla suurustettuja. Kalaa ja lihaa saa grillattuna, mojo-perunat ovat gluteenittomia (niitäkin saa monesta paikkaa vaihtoehtolisukkeeksi).

Tässä vielä joitain käännöksiä suomesta espanjaan:
    gluteeniton = sin gluten
    ilman kastiketta = sin salsa
    vehnäjauho = harina de trigo
    Eihän tässä ole gluteenia? = No hay gluten?

• luuttu 6 viestejä16.8.2013 21:11

Pan sin gluten, por favor (mikä ikinä onkaan sitte oikea kirjoitusasu) niin tällä saa sitten leipää. Joistakin hotellien ravintoloista saa leipää näin pyytämällä, normaaleissa ravintoloissa on harvemmin, mutta yleensä kaikki ruoka on saatavilla ilman gluteenia ja kun sitä kysytään pohjoismaalaisten kävijöiden kanssa tosi paljon, sen saamisessa ei ihan oikeasti ollut koskaan ongelmaa!

Olen itse vilja-allerginen, tulin hengissä pois Kanarilta playa del inglesistä kahden viikon jälkeen. Suosittelen!

Ihan oikeasti, kun ravintolassa lisäät kaiken sanomisesi perään por favor, niin saat ihan oikeasti tosi hyvää palvelua. Espanjalaisista on röyhkeää pyytää jotain ilman että perässä on por favor, käytännössä pyysin vettäkin englanniksi "can i have some water, por favor" niin tarjoilihan oli ihan intopiukeena tuomassa ja huolehtimassa... isäni ei koskaan muistanut por favoria, ja sille oltiin niin pirun nihkeitä ettei toista Parhaimmat ummikot eivät olleet kuulevinaankaan mitään ilman sitä por favoria.

Pan = leipä
    sin gluten = gluteeniton
    laguenta = lasku (jotku sanoi tän että lahuenta??)

Laguenta por favor

<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>

Tule mukaan keliaakikoiden omaan yhteisöön Glu.fi:hin – täysin ilmaiseksi!

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!

Osallistu keskusteluun

Eniten luetut keskustelut alueella

Huomaa, että kuka tahansa voi lisätä palveluun millaista sisältöä tahansa. Myöskään kaikki mainoksissa olevat tuotteet eivät ole gluteenittomia. Ylläpitäjä ei voi vastata sisällön oikeellisuudesta ja olet aina itse vastuussa siitä mitä suuhusi laitat. Jos huomaat ilkivaltaa tai gluteenipitoisia sisältöjä, ilmoita siitä ylläpitäjälle.

©2024 Glu.fi
Tietoa palvelustaUutisetKäyttöehdotKerro kaverilleOhjeet ja säännötIn englishLähetä palautettaSähkönsäästö ‐ Made ❤ Helsinki ‐ 0,015s