Zaran gluteeniton paita aiheutti pahennusta

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!
<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>
  • Jezu  Ylläpitäjä30.3.2016 21:45

Espanjalainen muotiketju Zara toi myyntiin t-paidan, jonka etupuolella luki isolla "Are you gluten free?" eli "Oletko gluteeniton?" Tämä aiheutti vastalauseiden myrskyn ja Zaraa vastaan kerättiin 53000 nimen adressi, jotta he poistaisivat paidan myynnistä.

Mielensäpahottaneiden mukaan paita luo kuvan keliakiasta muotivillityksenä. Gluteeniton trendi tuntui ärsyttävän kovasti. Toisaalta osa keliaakikoista olisi halunnut paidan itselleen.

Lopulta Zara kuitenkin veti paidat pois myynnistä ja pahoitteli aiheuttamaansa mielipahaa.

Mitä mieltä sinä olet asiasta? Itse olen pitkään harkinnut paitaa, jossa lukisi "Gluten free". Tätä olisi helppo osoittaa ravintolassa Toisaalta ymmärrän, että joitakin asia ahdistaa. Nyt rohkeasti kommentoimaan miten Zaran olisi pitänyt toimia.

Lue Daily Mailin juttu aiheesta. (englanniksi)

Keliaakikko vm. -07 / Celiac since -07

<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>

Tule mukaan keliaakikoiden omaan yhteisöön Glu.fi:hin – täysin ilmaiseksi!

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!

Osallistu keskusteluun

Eniten luetut keskustelut alueella

Huomaa, että kuka tahansa voi lisätä palveluun millaista sisältöä tahansa. Myöskään kaikki mainoksissa olevat tuotteet eivät ole gluteenittomia. Ylläpitäjä ei voi vastata sisällön oikeellisuudesta ja olet aina itse vastuussa siitä mitä suuhusi laitat. Jos huomaat ilkivaltaa tai gluteenipitoisia sisältöjä, ilmoita siitä ylläpitäjälle.

©2024 Glu.fi
Tietoa palvelustaUutisetKäyttöehdotKerro kaverilleOhjeet ja säännötIn englishLähetä palautettaSähkönsäästö ‐ Made ❤ Helsinki ‐ 0,012s