Pulla 267 viestejä – 7.7.2009 22:48
Tekeekö Vuohela vain luontaisesti gluteenittomia tuotteita vai myös gluteenittomia?Jezu Ylläpitäjä – 7.7.2009 23:12
Nopeasti Vuohelan sivuja selatessa vaikutti, että tekevät vain luontaisesti gluteenittomia tuotteita, mutta myös kauratuotteita.Keliaakikko vm. -07 / Celiac since -07
Pulla 267 viestejä – 7.7.2009 23:27
Olen miettinyt tuota kauraa: voiko tuote olla luontaisesti gluteeniton, jos siinä on kauraa? Joskus kysellessäni luontaisesti gluteenittomia tuotteita, minulle kaupataan kauraa sisältäviä. Vai onko se vain kaura (puhdas), mutta ei luokitella luontaisiin?KattiMatikka 271 viestejä – 8.7.2009 12:09
Kaura ei ole gluteeniton vilja, joten sitä sisältäviä tuotteita ei saa kutsua gluteenittomiksi. Kauran sisältämä gluteeni on kuitenkin aivan erilaista kuin vehnän, rukiin ja ohran gluteeni eli kauran gluteeni sopii gluteenittomaan ruokavalioon.Jezu Ylläpitäjä – 8.7.2009 12:17
KattiMatikka kirjoitti:
Keliaakikko vm. -07 / Celiac since -07
Pulla 267 viestejä – 8.7.2009 13:29
Tämä on nyt vähän sama asia kuin tärkkelyssiirapit yms. että kuten ne, ei myöskään kaura sovi kaikille. Näin minulle on ainakin väitetty - siis edes se puhdas kaura.Pulla 267 viestejä – 12.8.2009 23:41
Tietääkö kukaan, mitä sisältävät Vuohelan pitsat? Ostin tonnikalapitsan Kauppahallista tänään. Harmittaa, kun tuoteselosteet eivät ole asiakkaan nähtävillä. Netistä katsoin ja siellä luki, että tuoteselosteet tulevat myöhemmin...Tule mukaan keliaakikoiden omaan yhteisöön Glu.fi:hin – täysin ilmaiseksi!
Vain rekisteröityneet käyttäjät voivat ottaa osaa keskusteluun. Jos sinulla ei ole vielä omaa käyttäjätunnusta, ole hyvä ja rekisteröidy. Se on nopeaa ja ilmaista! Jos olet jo rekisteröitynyt, kirjaudu sisään oikean yläkulman valikosta.
Huomaa, että kuka tahansa voi lisätä palveluun millaista sisältöä tahansa. Myöskään kaikki mainoksissa olevat tuotteet eivät ole gluteenittomia. Ylläpitäjä ei voi vastata sisällön oikeellisuudesta ja olet aina itse vastuussa siitä mitä suuhusi laitat. Jos huomaat ilkivaltaa tai gluteenipitoisia sisältöjä, ilmoita siitä ylläpitäjälle.