Pulla 267 viestejä – 1.3.2009 22:29
Tutkin kaupassa Valion valmiskeittoja, esim. kasvissosekeittoa. Purkissa ei lukenut gluteeniton, vaikka en löytänyt tuoteselosteesta mitään kiellettyä. Jotenkin sitten ajattelen, että kun valmistaja ei ilmoita, mahtaako olla kovin tarkkakaan valmistuksen kanssa, vaikka vähän gluteenia lipsahtaisi sekaan. - Muutenkin olen yllättynyt Valion huonosta tiedotuksesta.Ankka 11 viestejä – 2.3.2009 21:51
On kyllä totta, että valio tiedottaa tuoteselosteissa jotenken oudosti ja huonosti tuon gluteenittomuuspolitiikan.
Yleensä netistä löytyy vähän selkeämmin, Lainaus valion netistä:
"Ravitsemukselliset ominaisuudet:
Gluteeniton
Luontaisesti gluteeniton"
Tai katso vaikka itse;
http://www.valio.fi/portal/page/portal/Valio/Tuotteet_ja_Uutuudet/Tuoteryhma/Tuote?t_ryhma=RUOKAKEITOT&productId=4636&t_nimi=Valio+Viola+kasvissosekeitto%2C+1L%2C+HYLA&tuory=2444
Paljon selkeämpää :]
Pulla 267 viestejä – 2.3.2009 23:26
Valion mainoksessa tuossa sivussa näyttää olevan "gluteiinittomat tuotteet". Niinhän se ennen taisi olla.Jezu Ylläpitäjä – 3.3.2009 00:28
Ankka, tervetuloa palveluun Ja vinkkinä, että noiden linkkien ympärille kun laittaa ja , niin saa niistä tuollaisia toimia linkkejä. Eli näin: linkkiKeliaakikko vm. -07 / Celiac since -07
milla 412 viestejä – 3.3.2009 05:45
http://www.apetit.fi/default.aspx?id=14&a=1&b=2&c=3&view=product Tää on niiiin hyvää keittoa !
Ankka 11 viestejä – 3.3.2009 11:36
Jezu... Juu...
En vaan tiennyt toimiiko tällä palstalla HTML muotoilu.
Pulla 267 viestejä – 7.3.2009 20:31
Ihmettelen, mihin monissa valmisruuissa tarvitaan viljaperäisiä aineita, kun ilman luulisi pärjäävän. Tuossa kasvissosekeitossakin on vehnäperäisiä, vaikka gluteenittomia kai ovatkin. Itse tekemällä saa tietenkin parempia ja turvallisempia, mutta kun ei aina jaksa ja ehdi. Mutta esim. porkkanasosekeitto itse tehtynä on hyvää. - Ei taida Apetit-eineksissäkään olla gluteeniton-merkintöjä?Tule mukaan keliaakikoiden omaan yhteisöön Glu.fi:hin – täysin ilmaiseksi!
Vain rekisteröityneet käyttäjät voivat ottaa osaa keskusteluun. Jos sinulla ei ole vielä omaa käyttäjätunnusta, ole hyvä ja rekisteröidy. Se on nopeaa ja ilmaista! Jos olet jo rekisteröitynyt, kirjaudu sisään oikean yläkulman valikosta.
Huomaa, että kuka tahansa voi lisätä palveluun millaista sisältöä tahansa. Myöskään kaikki mainoksissa olevat tuotteet eivät ole gluteenittomia. Ylläpitäjä ei voi vastata sisällön oikeellisuudesta ja olet aina itse vastuussa siitä mitä suuhusi laitat. Jos huomaat ilkivaltaa tai gluteenipitoisia sisältöjä, ilmoita siitä ylläpitäjälle.