Jossu 22 viestejä – 14.8.2010 00:50
Menneellä viikolla työpaikka ruokalassa tapahtunutta:
Ruoka oli merkitty G:llä ja maksoin ruokani, otin salaattia jne lautaselle ja ollessani ottamassa lautaselle sitä uunilihaa huomasin sen olevankin leivitetty... Pakko oli varmistaa emännältä, että ihanko näin se on minulle sopivaa, jolloin hän sit sanoi, että joo pakkauksessa mikä tuli keskuskeittiössä oli se merkitty Gluteenittomaksi, mutta kyllä häntäkin se epäilyttää... Jäi sit kyllä syömättä se piffi! Raivostuttavaa!
Iiki 23 viestejä – 26.10.2010 08:34
Tallulah kirjoitti:
Tallulah 476 viestejä – 26.10.2010 10:48
^Siis mä nimenomaan en saa niskakarvojani pystyyn siitä, vaan mun mielestä on ihan ok sanoa niin. Ja jokaisella keliaakikolla millihippusesta gluteenia ei tule vaurioita suolinukkaan, myös siinä on yksilöllisiä eroja. Jos ei olisi niin miksi sitten ennen tähystystä ei saa aloittaa gluteenitonta ruokavaliota? Eikö riittäisi että muutama päivä aikaisemmin syö yhden keksin kun se kerran vaurioituu heti?
porajata 460 viestejä – 26.10.2010 13:31
Erään ruokalan Ruokalista
Hyvä sinänsä mutta tarkkana pitää olla, esim jos maanataina laittais kastiketta niin oireita tulisi....
Kysymällä löytyy kuitenkin useimmiten pieni kattila tiskin takaa jossa myös G-kastike...eli vuoropuhelu sallittua...
Maanantai
Lindströminpihvejä (G, L, M), Pehmeää sipulikastiketta (VL), Keitettyjä perunoita (*, G, L, M)
Sitruunakuorrutettua seitiä, Keitettyjä perunoita (*, G, L, M)
Pinaattikeittoa ja kananmuna, Tonnikala-nuudelisalaattia (L, M)
Aprikoosirahkaa (G, VL)
Tiistai
Riistakiusausta (G, VL)
Pehmeää kalkkunakeittoa (G, VL)
Kasvissose-tuoreyrttikeittoa (G, L), Ohra-aurinkokuivattutomaattisalaatti (L)
Mustikkasmoothieta (G)
Keskiviikko
Jauheliha-kaalipataa (*, G, L, M), Puolukkasurvos (G, L, M)
Tomaattista lohipataa (*, G, L, M), Riisiä (G, L, M)
Porkkana-rakuunasosekeittoa (G, L, M), Hedelmäistä juustosalaattia (G, L)
Omenakiisseliä (G, L, M)
Torstai
Bratvursteja, nakkeja ja ryynimakkaraa (L), Sinappikastiketta (G, VL), Perunasosetta (G)
Lohikeittoa (*, G)
Kookos-papukeittoa intialaisittain (G, L, M), Broileri-ohrasalaattia (L)
Vaniljakiisseliä (G), Vadelmahilloa (L, M, G)
Perjantai
Uunibroileria (G, L, M), Pehmeää currykastiketta (VL), Riisiä (G, L, M)
Paahdettuja rosamunda-perunoita (G, L, M), Kinkkutäytettä (G, L)
Juusto-paprikakeittoa (VL), Katkarapusalaattia (G, L)
Minttu-suklaavaahtoa (G)
Nuutti 56 viestejä – 26.10.2010 18:01
Tallullah, teet muille keliaakikoille vain hallaa noilla kommenteilla. Jos levität tarjoilijoille tietoa että joo, eihän se pieni määrä haittaa kun "herkimmät ei saa oireita" niin niillä on käsitys siitä että ei haittaa pieni määrä. Sitten muut kärsivät kamalista oireista, vaikka sinulle ei niitä tulisikaan. En lähde siitä keskustelemaan että tuleeko suolinukkaan vauroita vai ei, mutta eikö se riitä että joillakin oireet oon ihan hirveitä??
porajata; näyttää aivan meijän koulun ruokalan ruokalistalta!
porajata 460 viestejä – 27.10.2010 08:08
Nuutti kirjoitti:
Tallulah 476 viestejä – 27.10.2010 20:26
Nuutti kirjoitti:
Pulla 267 viestejä – 28.10.2010 13:35
Huom. se että ei saa välittömiä oireita, ei tarkoita sitä, etteikö gluteeni ole haitallista. - Juuri tänään soitin yhteen ravintolaan, josta on tilattu ruokaa erääseen tilaisuuteen, johon olen menossa. Ravintoloitsija sanoi, että kyllä hän on joskus nähnyt "luontaisesti gluteenittomia" leipiä ja on hän tehnyt sellaisia annoksia. "Niin, että maidoton täytyy olla?" "Ja mitään jauhoja ei saa olla?" Ilmoitti sitten, että laktoositonta laittaa. Vaikutti yllättyneeltä, kun sanoin, ettei tarvitse olla edes laktoositon.Tule mukaan keliaakikoiden omaan yhteisöön Glu.fi:hin – täysin ilmaiseksi!
Vain rekisteröityneet käyttäjät voivat ottaa osaa keskusteluun. Jos sinulla ei ole vielä omaa käyttäjätunnusta, ole hyvä ja rekisteröidy. Se on nopeaa ja ilmaista! Jos olet jo rekisteröitynyt, kirjaudu sisään oikean yläkulman valikosta.
Huomaa, että kuka tahansa voi lisätä palveluun millaista sisältöä tahansa. Myöskään kaikki mainoksissa olevat tuotteet eivät ole gluteenittomia. Ylläpitäjä ei voi vastata sisällön oikeellisuudesta ja olet aina itse vastuussa siitä mitä suuhusi laitat. Jos huomaat ilkivaltaa tai gluteenipitoisia sisältöjä, ilmoita siitä ylläpitäjälle.