Keliakia ja kolesteroli

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!
<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>
  • Jezu  Ylläpitäjä13.9.2009 15:26

Mitenköhän keliakia ja gluteenittoman dieetin aloittaminen vaikuttavat kolesterolilukemiin? Itse en ole dieetin aloittamisen jälkeen käynyt testauttamassa lukemaani, koska se on aina ollut varsin alhainen (alle 2).

Ainakin Vantaalla oli kolmisen vuotta sitten niin, että lukeman sai kertaalleen tarkastuttaa ilmaiseksi julkisella puolella ilman sen kummempia perusteluja.

Keliaakikko vm. -07 / Celiac since -07

• Reetta  719 viestejä13.9.2009 16:26

Mulla oli vajaa 3 vuotta sitten (ennen dieettiä) kolesteroli 3,7, mitä työterveyshoitaja kovasti kehui tuon viisivuotishuollon yhteydessä. Seuraava mittaus elokuulta 2007 oli jo 4,4 ja viime vuoden lokakuussa oli jo 4,9 eli suunta on ylöspäin - valitettavasti. Pitäisi ihan vinkua työterveyshuollosta lähete, kun tuohon seuraavaan viisivuotishuoltoon on kuitenkin vielä pari vuotta. Ruokatapoja olen koittanut parantaa vaihtamalla rasvattomaan maitoon ja leivän päälle sydänystävällistä levitettä ym. Liikuntaa on kanssa lisätty aika lailla. Mutta tattariuunipuuron teko vaatii kyllä punaisen maidon ja voin.

Tosin kolesterolilukemien taustalla on myös sukurasitetta tuolta Itä-Suomesta/Karjalasta.

<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>

Tule mukaan keliaakikoiden omaan yhteisöön Glu.fi:hin – täysin ilmaiseksi!

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!

Osallistu keskusteluun

Eniten luetut keskustelut alueella

Huomaa, että kuka tahansa voi lisätä palveluun millaista sisältöä tahansa. Myöskään kaikki mainoksissa olevat tuotteet eivät ole gluteenittomia. Ylläpitäjä ei voi vastata sisällön oikeellisuudesta ja olet aina itse vastuussa siitä mitä suuhusi laitat. Jos huomaat ilkivaltaa tai gluteenipitoisia sisältöjä, ilmoita siitä ylläpitäjälle.

©2024 Glu.fi
Tietoa palvelustaUutisetKäyttöehdotKerro kaverilleOhjeet ja säännötIn englishLähetä palautettaSähkönsäästö ‐ Made ❤ Helsinki ‐ 0,015s