Juustot gluteenittomia?

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!
<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>
  • Jezu  Ylläpitäjä4.10.2009 20:21

Olen ollut siinä käsityksessä, että kaikki juustot ovat gluteenittomia joitakin valmiiksi raasteeksi tehtyjä lukuun ottamatta. Tuleeko teillä mieleen muita juustoja, joissa olisi gluteenia? Homejuustoja, vuohenjuustoa, mozzarellaa jne. tulee aika huoletta mutusteltua.

Keliaakikko vm. -07 / Celiac since -07

• motusalem 85 viestejä6.10.2009 21:54

Mitkä raasteet? En ole koskaan lukenut juustoraastepussin kylkeä???

• LG1982  165 viestejä7.10.2009 00:37

Eikös jotkut sulatejuustot sisällä jotain vehnäpohjaista, joten ei ainakaan lg-tuotteita?

Luin joskus, että homejuustojen hometta kasvatetaan käyttäen hiilihydrattilähteenä vehnää ja hometta siirretään sitten juustoon. Tämä tuskin kuitenkaan pitää paikkaansa tai koskee jotain erikoisjuustoa, sillä luulisi tähän olevan laboratorioissa tehokkaammatkin keinot.

• Viveka 127 viestejä7.10.2009 16:44

motusalem kirjoitti:
    Mitkä raasteet? En ole koskaan lukenut juustoraastepussin kylkeä???

Joissakin juustoraasteissa on vehnäjauhoja. Olisikohan sitä niissä paakkuuntumisen estoaineena... Itse olen löytänyt sellaista sinihomejuustorouhetta ja tavallista juustoraastetta, joissa oli vehnäjauhoja.

Käyppä lukemassa täältä, niin löytyy lisää kummallisia tuotteita, joissa ei äkkiseltään luulisi olevan gluteenia.
    Kummallisin gluteenituote

~ Gluten-free personality since 2004 ~

<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>

Tule mukaan keliaakikoiden omaan yhteisöön Glu.fi:hin – täysin ilmaiseksi!

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!

Osallistu keskusteluun

Eniten luetut keskustelut alueella

Huomaa, että kuka tahansa voi lisätä palveluun millaista sisältöä tahansa. Myöskään kaikki mainoksissa olevat tuotteet eivät ole gluteenittomia. Ylläpitäjä ei voi vastata sisällön oikeellisuudesta ja olet aina itse vastuussa siitä mitä suuhusi laitat. Jos huomaat ilkivaltaa tai gluteenipitoisia sisältöjä, ilmoita siitä ylläpitäjälle.

©2024 Glu.fi
Tietoa palvelustaUutisetKäyttöehdotKerro kaverilleOhjeet ja säännötIn englishLähetä palautettaSähkönsäästö ‐ Made ❤ Helsinki ‐ 0,017s