tuiki 12 viestejä – 25.1.2010 13:26
kun kaikki hiustenhoitoaineet ja meikit ei sovi,Tallulah 476 viestejä – 25.1.2010 15:06
Jotenkin tuntuisi aika kaukaa haetulta... Eihän gluteeni voi imeytyä ihon kautta suolistoon? Todennäköisin vaihtoehto lienee allergisuus joillekin kosmeettisille aineille. Harvassa on kuitenkin ne ihmiset joille kaikki kosmetiikka sopii, kyseessä ei siis välttämättä ole edes allergia. Itse asiassa näin äkkiseltään ajateltuna en tunne ketään jolle kaikki kosmetiikka sopisi mutta ainoastaan yhdellä on kyse allergiasta jollekin ainesosalle.
Kari 364 viestejä – 25.1.2010 18:50
Tallulahin kanssa samaa mieltä; Tuskin kaikki kosmetiikka sopii kaikille. Eikös mm. suihkeita tavata ihan tarkoituksella testata ja nuuhkia, miten tuoksu sopii iholle. Jonkun iholla tuoksuu makeelta, toisen iholla taas ihan kissinpissiltä..
Olin tänään läheisen ala-asteen siis koulu tapahtumassa. Thaimaalainen rouva tarjoili riisikääröja, vihannesta ja jauhelihaa, kaikki gluteenitonta. Oli hyvä lounas.
norppa 59 viestejä – 25.1.2010 19:26
viljaperäisiä ainesosanimiä kosmetiikassa:
ohra
SAMINO PEPTIDE COMPLEX
PHYTOSPHINGOSINE EXTRACT
vehnä:
DISODIUM WHEATGERMAMIDO PEG-2 SULFOSUCCINATE
STEARYLDIMONIUMHYDROXYPROPYL
lapsonen 11 viestejä – 31.1.2010 15:45
tuiki kirjoitti:
seikku 36 viestejä – 31.1.2010 18:45
Itse monelle jutulle allergisena tiedän, että ns. luonnonkosmetiikka saattaa aiheuttaa herkemmin allergisia oireita. Ostan melkein kaikki ihonhoitotuotteeni apteekista. Ongelmana vielä monella allergisella on viivästynyt reaktio, joten on usein tosi hankala selvittää ja muistella esim. mitä on edellisenä päivänä käyttänyt tai syönyt. Uskoisin, että jos oireita tulee kosmetiikasta, ne johtuvat ennemmin jostain yliherkkyydestä kuin keliakiasta.
lapsonen kirjoitti:
KattiMatikka 271 viestejä – 1.2.2010 12:48
Gluteeni imeytyy vain suolistosta. Ihon kautta gluteeni ei imeydy. Tästä hyvä esimerkki, että keliaakikko voi kyllä pistää kätensä vehnäjauhoihin mutta ei sitä kättä sitten suuhun. Jos nyt kaukaa hakee, niin jostain ihorasvasta voi mennä huuliin osa ja sitä kautta tulee nieltyä ja sitä kautta joutua suolistoon gluteenia. Mutta muuten ei.
Kari 364 viestejä – 1.2.2010 23:42
Joskus kuulin sanonnan, että paheitten summa on vakio. Tänään tempaisin ihan uuden jutun - pitkästä aikaa kävin kuntosalilla olkapaitä hoitamassa, kolotti. Tyttäreni ei uskonut tekoani - "ethän sä salille mee..". No kyllä kävin, ja huomenna uusiksi samasta syystä. Miten tää liittyy keliakiaan? No, moni asia riippuu monesta muusta. Liikkuminen ja kevyesti syöminen ja kaikenlainen uuden kokeilu saa näköjään ihmeitä aikaan. Suosittelen kyseenalaistamaan vanhat rutiinit )
Olin tänään läheisen ala-asteen siis koulu tapahtumassa. Thaimaalainen rouva tarjoili riisikääröja, vihannesta ja jauhelihaa, kaikki gluteenitonta. Oli hyvä lounas.
Tule mukaan keliaakikoiden omaan yhteisöön Glu.fi:hin – täysin ilmaiseksi!
Vain rekisteröityneet käyttäjät voivat ottaa osaa keskusteluun. Jos sinulla ei ole vielä omaa käyttäjätunnusta, ole hyvä ja rekisteröidy. Se on nopeaa ja ilmaista! Jos olet jo rekisteröitynyt, kirjaudu sisään oikean yläkulman valikosta.
Huomaa, että kuka tahansa voi lisätä palveluun millaista sisältöä tahansa. Myöskään kaikki mainoksissa olevat tuotteet eivät ole gluteenittomia. Ylläpitäjä ei voi vastata sisällön oikeellisuudesta ja olet aina itse vastuussa siitä mitä suuhusi laitat. Jos huomaat ilkivaltaa tai gluteenipitoisia sisältöjä, ilmoita siitä ylläpitäjälle.