Tallulah 476 viestejä – 12.5.2015 11:16
Tulipa sitten semmoinen vastaus kahvilasta, että mietin oikeasti vieväni asiaa eteenpäin... Vastaus oli että koska heillä käy vapaaehtoisesti gluteenitonta syöviä, tuote voi olla niin kaikkien keskellä, ja että terveystarkastaja on hyväksynyt sen. He ovat siis sitä mieltä edelleen, että sitä voi sanoa gluteenittomaksi vaikka on täynnä vehnämuruja. Hän kyllä sanoi myös että heillä on samaa tuotetta muualla ja se on suojattu (tätä muuten ei mulle sanottu kahvilassa). Koskeeko joku laki kahviloita tässä asiassa? Eli voiko kahvila oikeasti väittää tuota gluteenittomaksi ja se on ihan ok?
Jezu Ylläpitäjä – 13.5.2015 00:24
Tallulah kirjoitti:
Keliaakikko vm. -07 / Celiac since -07
nyyti 58 viestejä – 9.10.2015 15:44
Olin eilen yhdessä opiskelijatapahtumassa, jossa oli ruokaa tarjolla niin, että jokaisella oli katettu oma annos pöytään nimikoiduille paikoille. Ruokana oli salaattia ja lihapullia. Olin ilmottanut etukäteen ruokavaliosta, niin arvelin että varmaan ne lihapullat on sitten kaikille gluteenittomia. Ehdin maistaa yhden haarukallisen, kun joku sanoi, että ei muuten ole varmaa tietoa, mitä ne lihapullat sisältää. :o No en sitten syönyt enempää. Myöhemmin kävi ilmi, että ilmoittautumislomakkeessa oli ollut joku häikkä, ja osan ruokavaliotiedot oli hävinneet kokonaan. Tänään on ollut vähän maha kipeä muttei mitään katastrofaalista onneksi...
KattiMatikka 271 viestejä – 18.10.2015 17:50
Kummitäti toi kasvissosekeittoa. Kyselin, että mitäs tässä on. No oli porkkanaa, perunaa, kesäkurpitsaa, sipulia yms. JA kaksi kasvisliemikuutiota. PIeni hälytyskello alkoi soida, mutta en siinä sitten kysynyt mitään enempää. Laitoin myöhemmin viestin, että "olihan se kasvisliemikuutio gluteenitona". Vastauksena tuli, että herranjestasethänolesyönytsitä. No onneksi en ollut...Tule mukaan keliaakikoiden omaan yhteisöön Glu.fi:hin – täysin ilmaiseksi!
Vain rekisteröityneet käyttäjät voivat ottaa osaa keskusteluun. Jos sinulla ei ole vielä omaa käyttäjätunnusta, ole hyvä ja rekisteröidy. Se on nopeaa ja ilmaista! Jos olet jo rekisteröitynyt, kirjaudu sisään oikean yläkulman valikosta.
Huomaa, että kuka tahansa voi lisätä palveluun millaista sisältöä tahansa. Myöskään kaikki mainoksissa olevat tuotteet eivät ole gluteenittomia. Ylläpitäjä ei voi vastata sisällön oikeellisuudesta ja olet aina itse vastuussa siitä mitä suuhusi laitat. Jos huomaat ilkivaltaa tai gluteenipitoisia sisältöjä, ilmoita siitä ylläpitäjälle.