Ihokeliaakikot ja joditabletti-kielto?

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!
<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>
  • katrilli 16 viestejä15.3.2011 17:44

Töissä keskusteltiin Japanin tragediasta ja pohdittiin mikä joditablettien virka ydinlaskeuma-tilanteessa oikeastaan on... Siitä googlaamaan, ja selvisihän tuo.

Mutta samalla huomasin mielenkiintoisen asian: Jodix käyttöohjeessa mainitaan että ihokeliaakikoiden ei tule ottaa joditablettia. (Samoin kilpirauhastulehdusta sairastavien, mutta sen ymmärrän.)
    Mihin mahtaa perustua ihokeliaakikkojen jodi-kielto? Onko tietoa?

• Reetta  719 viestejä15.3.2011 19:45

Piti ihan käydä etsimässä Jodixin käyttöohje ja niinhan siellä on kerrottu. En kyllä keksi mitään järkevää enkä vähemmän järkevääkään selitystä.

Kukahan viisas osaisi vastata tuohon ? Mulla on huomenna aika endokrinologille, kuuluiskohan hänen aihealueeseen ?

• Mainos

• Pulla 267 viestejä15.3.2011 21:50

Juu, olen kanssa ollut tietoinen tuosta asiasta. Jossain mainittiin, että täytyy miettiä tabletin ottamisen/ottamatta jättämisen riskit, jos sellainen eteen tulisi. Tänään yritin etsiä netistä, mihin tuo sopimattomuus perustuu, mutta en myöskään löytänyt sitä.

• Kari 364 viestejä15.3.2011 22:51

Miksi ottais jodi-tablettia?

Olin tänään läheisen ala-asteen siis koulu tapahtumassa. Thaimaalainen rouva tarjoili riisikääröja, vihannesta ja jauhelihaa, kaikki gluteenitonta. Oli hyvä lounas.

• Reetta  719 viestejä16.3.2011 20:50

Eihän niitä nyt ookaan tarkoitus ottaa. Täytyy aina välillä yrittää miettiä outoja juttuja - ettei ala dementia vaivata. Työpaikan lääkekaapppiin hankittiin joditabletit Tsernobylin jälkeen, mutta eipä ole tullut tuota käyttöohjetta luettua aikaisemmin.
    Enkä muistanut tuolta endokrinologiltakaan kysyä tänään.

<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>

Tule mukaan keliaakikoiden omaan yhteisöön Glu.fi:hin – täysin ilmaiseksi!

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!

Osallistu keskusteluun

Eniten luetut keskustelut alueella

Huomaa, että kuka tahansa voi lisätä palveluun millaista sisältöä tahansa. Myöskään kaikki mainoksissa olevat tuotteet eivät ole gluteenittomia. Ylläpitäjä ei voi vastata sisällön oikeellisuudesta ja olet aina itse vastuussa siitä mitä suuhusi laitat. Jos huomaat ilkivaltaa tai gluteenipitoisia sisältöjä, ilmoita siitä ylläpitäjälle.

©2024 Glu.fi
Tietoa palvelustaUutisetKäyttöehdotKerro kaverilleOhjeet ja säännötIn englishLähetä palautettaSähkönsäästö ‐ Made ❤ Helsinki ‐ 0,009s