Helikobakteerista

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!
<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>
  • ponipimu 239 viestejä28.4.2011 18:18

Pyysin työterveydestä lähetettä keliakian vasta-ainekontrolliin, joka pitäis siis tehdä vuosittain, ja tämä meidän terkkatäti oli hieman pihalla koko asiasta.

No menin labraan ja siellä toinen täti ihmetteli missä on p*skanäyte? Whaat? Siis mulle oli määrätty keliakian vasta-aine, pieni verenkuva ja helikobakteeri ulosteesta.

Ei kai sitä helikoa enää oteta, sehän on otettu tähystyksessä vuosi sitten viimeksi, ja puhdas oli.

Ens viikolla soitan tuloksista ja selvitän tuon helin, mutta onko teille muille määrätty minkälaisia kontrolleja?

• Suviih  629 viestejä28.4.2011 20:03

Verikokeella olen aina selvinnyt ja pelkät keliakiavasta-aineet ovat aina tainneet katsoa. Lähetteen on tehnyt lääkäri kun olen pyytänyt.

Gluteenittomia leivontaohjeita: http://www.gluteenitontaleivontaa.fi
    Blogin Facebook-sivut:
    https://www.facebook.com/gluteenitontaleivontaa

• porajata 460 viestejä30.4.2011 08:49

ponipimu kirjoitti:
    Pyysin työterveydestä lähetettä keliakian vasta-ainekontrolliin, joka pitäis siis tehdä vuosittain, ja tämä meidän terkkatäti oli hieman pihalla koko asiasta.

No menin labraan ja siellä toinen täti ihmetteli missä on p*skanäyte? Whaat? Siis mulle oli määrätty keliakian vasta-aine, pieni verenkuva ja helikobakteeri ulosteesta.

Ei kai sitä helikoa enää oteta, sehän on otettu tähystyksessä vuosi sitten viimeksi, ja puhdas oli.

Ens viikolla soitan tuloksista ja selvitän tuon helin, mutta onko teille muille määrätty minkälaisia kontrolleja?

Mulla ei tähystyksessä eka kerralla näkynyt helikoa mutta toisella eli seurantakerralla näkyi.

Heliko häädettiin ja poistuminen todettiin puhallusnäytteestä.

Viitearvo =0.0-5.0, häädön jälkeen mulla oli 2.5 eli häätö onnistui.

• ponipimu 239 viestejä6.5.2011 10:29

tulokset tuli, kaikki hyvin, gluteeniton ruokavalio on pitänyt. JES!

helikosta täti ei osannut sanoa, mutta tuumasi että jos en halua sitä ottaa niin ei sitten.

kahden vuoden päästä seuraava kontrolli jollei mitään muutosta tapahdu. näillä mennään.

<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>

Tule mukaan keliaakikoiden omaan yhteisöön Glu.fi:hin – täysin ilmaiseksi!

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!

Osallistu keskusteluun

Eniten luetut keskustelut alueella

Huomaa, että kuka tahansa voi lisätä palveluun millaista sisältöä tahansa. Myöskään kaikki mainoksissa olevat tuotteet eivät ole gluteenittomia. Ylläpitäjä ei voi vastata sisällön oikeellisuudesta ja olet aina itse vastuussa siitä mitä suuhusi laitat. Jos huomaat ilkivaltaa tai gluteenipitoisia sisältöjä, ilmoita siitä ylläpitäjälle.

©2024 Glu.fi
Tietoa palvelustaUutisetKäyttöehdotKerro kaverilleOhjeet ja säännötIn englishLähetä palautettaSähkönsäästö ‐ Made ❤ Helsinki ‐ 0,011s