HELLboun 11 viestejä – 23.4.2009 22:42
Terve!
Tuli löydettyä kaupoista uusia gluteenittomia lihapullia. en tiedä onko näitä jo kauankin ollut kaupoissa mutta itse löysin vasta nyt.. kukaan maistanut onko hyviä?
http://www.rainbow.fi/default.asp?viewID=1474&productID=1923
Aikaisemmin olen löytänyt kaupoista vaan saarioisen herkkupyöryköitä.
keliaakikko97 107 viestejä – 24.4.2009 15:35
En ole maistanut, mutta hyviltä näyttää. Enpä ole törmännyt niihin aikaisemmin. Minäkin olen tyytynyt ainoastaan Herkkupyöryköihin.
Elämässä ei ole pakko kun kuolla!... ja noudatta gluteenitonta ruokavaliota.
Jezu Ylläpitäjä – 2.5.2009 14:07
HELLboun kirjoitti:
Keliaakikko vm. -07 / Celiac since -07
Siukku13 60 viestejä – 2.5.2009 14:50
Mielestäni pakkauksessa ei ollut 'gluteeniton' merkintää, mutta tuoteselostuksesta ei mitään gluteenipitoista löytynyt.
HELLboun 11 viestejä – 4.5.2009 19:06
Jezu kirjoitti:
Jezu Ylläpitäjä – 4.5.2009 20:10
Tässä kommenttia Inex Partnersilta. X-tra on Inexin Oma merkki -tuote. Kyselin siis aiemmin heidän gluteenittomista tuotteista ja vastaus oli tämä:Inex laadunvarmistus kirjoitti:
HELLboun 11 viestejä – 4.5.2009 20:18
Jezu kirjoitti:
LG1982 165 viestejä – 6.7.2009 22:23
Nää X-tra lihapullat taitaa olla vähän kuin ne jotkin kalapullat, joita ei kaiketi taata gluteenittomiksi (en nyt enää muista merkkiä, kun en koskaan osta).
Sen sijaan Saarioisten Herkkupulliin kyllästyneille voin suositella Lihajaloste Korpelan pullia, erityisesti kreikkalaisia lihapullia. Korpelan tuotteissa ei valitettavasti yhtenäistä ulkoasua ja tapaa merkitä gluteenittomuutta, mutta useissa tuotteissa jossain päin pakettia tuote todetaan gluteenittomaksi. Lisäksi kaikista tuotteista ei ole ainesosaluetteloa nettisivuilla.
Izmo 19 viestejä – 7.7.2009 23:22
Minulle ei ole tullut mitään oireita noista X-tran pullista. Toisaalta en reagoi muutenkaan hyvin vahvasti. Pitäisi varmaankin käydä tietäjällä tarkistamassa veriarvot tai sijoittaa sellaiseen apteekista saatavaan mittariin.
ponipimu 239 viestejä – 12.7.2009 17:01
heippa, meillä on syöty noita X-tran lihapullia, ja ihan hyvällä ruokahalulla.
se että niissä ei ole gluteeniton-merkintää, on tietenkin valitettavaa, koska monet eivät uskalla niitä siksi ostaa, mutta kuvitelkaapa nyt jos kaikkiin elintarvikkisiin merkittäisi gluteeniton, tai haettaisi se gluteeniton-merkki.
pitääkö 2kg:n perunapussissakin lukea gluteeniton tai maitotölkissä?
KattiMatikka 271 viestejä – 12.7.2009 18:53
Tämä on tätä samaa asiaa, jota tällä sivustolla on pyöritetty yhdestä sun toisesta näkökulmasta.Jezu Ylläpitäjä – 12.7.2009 21:03
ponipimu kirjoitti:
Harri79 9 viestejä – 1.10.2009 19:44
Pitäisi selvittää mikä firma tekee rainbow:n pullat niin se selviäis... valmistajahan on atria tai saarioinen (tms)
porajata 460 viestejä – 31.12.2013 11:18
X-tra lihapullat 1 kg oli G merkitty kaupan hyllyssä mutta pakkauksessa ei ?
Ostin kuitenkin
porajata 460 viestejä – 2.1.2014 12:02
porajata kirjoitti:
Tule mukaan keliaakikoiden omaan yhteisöön Glu.fi:hin – täysin ilmaiseksi!
Vain rekisteröityneet käyttäjät voivat ottaa osaa keskusteluun. Jos sinulla ei ole vielä omaa käyttäjätunnusta, ole hyvä ja rekisteröidy. Se on nopeaa ja ilmaista! Jos olet jo rekisteröitynyt, kirjaudu sisään oikean yläkulman valikosta.
Huomaa, että kuka tahansa voi lisätä palveluun millaista sisältöä tahansa. Myöskään kaikki mainoksissa olevat tuotteet eivät ole gluteenittomia. Ylläpitäjä ei voi vastata sisällön oikeellisuudesta ja olet aina itse vastuussa siitä mitä suuhusi laitat. Jos huomaat ilkivaltaa tai gluteenipitoisia sisältöjä, ilmoita siitä ylläpitäjälle.