Jezu Ylläpitäjä – 26.3.2009 15:51
Kun puhutaan, että jotkut koirat voivat haistaa jopa omistajansa orastavan syövän, voisiko olla mahdollista kouluttaa gluteenin haistava koira? Ravintolaan vaan mukaan koira haistamaan kaikki ruoat ja jos haukkuu, sit jätetään väliinKeliaakikko vm. -07 / Celiac since -07
Suviih 629 viestejä – 27.3.2009 13:24
Ravintolanpitäjät varmaan arvostas kovastiGluteenittomia leivontaohjeita: http://www.gluteenitontaleivontaa.fi
Blogin Facebook-sivut:
https://www.facebook.com/gluteenitontaleivontaa
Jezu Ylläpitäjä – 27.3.2009 16:02
Suviih kirjoitti:
Keliaakikko vm. -07 / Celiac since -07
Jezu Ylläpitäjä – 4.7.2010 21:15
Herätetäänpä tämäkin keskustelu taas henkiin Tuollainen koira olisi kyllä käteväKeliaakikko vm. -07 / Celiac since -07
Tallulah 476 viestejä – 6.7.2010 11:42
Leivotuista MÄ haistan onko se gluteeniton vai ei! Mun mielestä ne tuoksuu ihan erilaisille, mutta tietenkään mistään kastikkeista ei voi haistaa. Onneksi kastikkeet alkavat olla gluteenittomia melkein joka paikassa jo.
Pommipoika 2 viestejä – 4.8.2010 11:55
Mulle riittäis joku alkogluteenimetri tai sit sellanen tikku, millä mitataan virtsan valkuista, et voisi reissuilla varmistaa gluteenittomuuden. Ei luulis olevan vaikea valmistaa, jos meidän suoli reagoi siihen, niin luulisi olevan mahdollista simuloida reaktiota. voisin tollasesta mittarista muutaman satasen pulittaakin
Jezu Ylläpitäjä – 29.9.2010 18:17
Mielenkiintoista. Nokia on kehittänyt nano-labrassaan englannissa laitteen, joka "haistaa" aineista mitä eri aineita se sisältää. Tuotetta voitaisiin tulevaisuudessa hyödyntää esimerkiksi allergeenien tunnistamiseen ruoka-annoksista. Ehkäpä joku päivä Nokialaisella voi tsekata ravintolassa onko ruoassa gluteenia vai eiKeliaakikko vm. -07 / Celiac since -07
Tule mukaan keliaakikoiden omaan yhteisöön Glu.fi:hin – täysin ilmaiseksi!
Vain rekisteröityneet käyttäjät voivat ottaa osaa keskusteluun. Jos sinulla ei ole vielä omaa käyttäjätunnusta, ole hyvä ja rekisteröidy. Se on nopeaa ja ilmaista! Jos olet jo rekisteröitynyt, kirjaudu sisään oikean yläkulman valikosta.
Huomaa, että kuka tahansa voi lisätä palveluun millaista sisältöä tahansa. Myöskään kaikki mainoksissa olevat tuotteet eivät ole gluteenittomia. Ylläpitäjä ei voi vastata sisällön oikeellisuudesta ja olet aina itse vastuussa siitä mitä suuhusi laitat. Jos huomaat ilkivaltaa tai gluteenipitoisia sisältöjä, ilmoita siitä ylläpitäjälle.