Chupa Chups -tikkarit gluteenittomia?

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!
<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>
  • Jezu  Ylläpitäjä31.12.2009 00:40

Kävi sellainen ihme, että Tampereen New York -ravintolassa jaettiin laskun yhteydessä Chupa Chups -tikkareita "jälkiruoaksi." Siitäpä heräsi kysymys, ovatko nuo gluteenittomia? Ainoa tieto minkä netistä löysin on tuo Viking Linen tax-free-kuvasto, jossa "Mega chups" -niminen tuote on määritelty gluteenittomaksi:

Viking Line taxfree-listaus (klikkaa linkkiä Chupa Chups)

Keliaakikko vm. -07 / Celiac since -07

• Vaula 141 viestejä31.12.2009 08:21

En kyllä Viking Linen tax free -kuvaston tietoihin luottaisi satavarmasti, kun siellä on aiemminkin ollut väärää tietoa tuotteiden gluteenittomuudesta.

• Mainos

• Tallulah 476 viestejä31.12.2009 08:44

Löytyisikö chupachups.com sivuilta mistä se on tehty?

Eikös tuollaiset karkit yleensä kuitenkin ole gluteenittomia?

• Suviih  629 viestejä31.12.2009 10:38

Olen itse niitä joskus vuosia sitten syönyt, olivat myynnissä silloin semmoisessa isossa muovisessa purkissa ja purkin kyljessä oli tuoteseloste mikäli vain oikein muistan. Silloin selosteessa ei ollut mitään kiellettyä, mutta tikkareisen sisältö on toki voinut muuttua.

Gluteenittomia leivontaohjeita: http://www.gluteenitontaleivontaa.fi
    Blogin Facebook-sivut:
    https://www.facebook.com/gluteenitontaleivontaa

• KariK 27 viestejä31.12.2009 16:02

Valmistajan Faq-sivuilla http://www.chupachups.com/website/faqs.asp#B8 on tieto että kaikki paitsi Colan makuiset olisivat gluteenittomia.

Minulla linkki ei suostu aukeamaan Firefox-selaimella mutta IE:llä ei ole ongelmia. Tässä sivulla oleva teksti:

Are Chupa Chups lollipops gluten-free?
    Yes, all chupa chups lollipops are gluten-free, except cola flavour ones!

• Jezu  Ylläpitäjä31.12.2009 18:19

KariK kirjoitti:
    Valmistajan Faq-sivuilla http://www.chupachups.com/website/faqs.asp#B8 on tieto että kaikki paitsi Colan makuiset olisivat gluteenittomia.

Minulla linkki ei suostu aukeamaan Firefox-selaimella mutta IE:llä ei ole ongelmia. Tässä sivulla oleva teksti:

Are Chupa Chups lollipops gluten-free?
    Yes, all chupa chups lollipops are gluten-free, except cola flavour ones!

Hyvin bongattu. Kiitos tiedosta. Menenkin tästä mussuttamaan muutaman tikkarin

• KattiMatikka 271 viestejä4.1.2010 18:52

Mun mielestä ne kolan makuiset oli just niitä parhaita...

• Mainos

• kipa 1 viesti4.1.2010 20:30

Mitä ihmettä ne colanmakuiset sitten sisältää jos ne ei ole gluteenittomia? Söin nimittäin ihan vasta Lauantaipussista tulleen Chupa Chups -colatikkarin, eikä pussin kyljessä ainakaan ollut mainittu mitään gluteenia sisältävää. (Tikkarin omasta paperistahan asiaa ei saa selville, kun ne on aina liimattu ihan ruttuun ja repeävät vain kun yrittää siististi aukaista)

• Jezu  Ylläpitäjä5.1.2010 00:07

kipa kirjoitti:
    Mitä ihmettä ne colanmakuiset sitten sisältää jos ne ei ole gluteenittomia? Söin nimittäin ihan vasta Lauantaipussista tulleen Chupa Chups -colatikkarin, eikä pussin kyljessä ainakaan ollut mainittu mitään gluteenia sisältävää. (Tikkarin omasta paperistahan asiaa ei saa selville, kun ne on aina liimattu ihan ruttuun ja repeävät vain kun yrittää siististi aukaista)

Ainakaan Leafin tuotehaun mukaan tavallinen Lauantai-pussi ei ole gluteeniton. Ehkäpä juuri tuon tikkarin takia? Tuoteselosteessa ei kyllä ole mainittu kuin mallasuute (ohrasta), mutta senhän pitäisi olla gluteenitonta?

• taigis 101 viestejä5.1.2010 08:36

En ole pitkään aikaan ostanut lauantai-pussia, mutta aina olen sitä pitänyt gluteenia sisältävänä. Ainakin ennen se sisälsi ns. liitulakuja, valkoisella kuorella olevaa lakritsia, joka ei ole gluteenitonta.

Mutta tuo kolatikkari,,, minun päähäni ei kyllä mene, että siinä voisi gluteenia olla!!

• Tallulah 476 viestejä5.1.2010 11:29

Itse kuvittelisin että se tikkari on kaikissa sama, ja vain se makuaine lisätään joka erottaa ne toisistaan. Miten colan maussa voisi olla gluteenia? Keinotekoisia aromeja ne kuitenkin on kaikissa.

• omnom 8 viestejä20.11.2011 20:23

Ei ole mulle kyllä tullut mieleenkään, että noissakin voisi olla gluteenia.. Mullakin oli ne cola- tikkarit lemppareitten joukossa..

• Mainos

• Minni 54 viestejä25.11.2011 12:57

Cadburyn sivuilla luki että cola ja cola lemon ei ole gluteenittomia juuri mallasuutteen vuoksi. Eli luulisin kuitenkin että niitä voi syödä kunhan ei pussillista kerralla vedä...

<< Alkuun < Edelliset
Seuraavat > Loppuun >>

Tule mukaan keliaakikoiden omaan yhteisöön Glu.fi:hin – täysin ilmaiseksi!

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!

Osallistu keskusteluun

Eniten luetut keskustelut alueella

Huomaa, että kuka tahansa voi lisätä palveluun millaista sisältöä tahansa. Myöskään kaikki mainoksissa olevat tuotteet eivät ole gluteenittomia. Ylläpitäjä ei voi vastata sisällön oikeellisuudesta ja olet aina itse vastuussa siitä mitä suuhusi laitat. Jos huomaat ilkivaltaa tai gluteenipitoisia sisältöjä, ilmoita siitä ylläpitäjälle.

©2024 Glu.fi
Tietoa palvelustaUutisetKäyttöehdotKerro kaverilleOhjeet ja säännötIn englishLähetä palautettaSähkönsäästö ‐ Made ❤ Helsinki ‐ 0,025s