Vip-mehussa mallasuutetta!

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!
<< Start < Previous
Next > End >>
  • ponipimu 239 messages11/07/2012 10:05 AM

    No olipa yllätys että mehuunkin pitää gluteenia tukkia, eli VIP päärynä-omenajuoma 1 l tetra sisältää: vesi, sokeri, omena- ja päärynätäysmehutiivisteet, happamuudensäätöaine (E330), luontaiset aromit, mallasuute.

    Oletteko käyttäneet näitä mehuja? En antannu lapsen juoda. Muroissahan on käytetty myös tätä ohramallasuutetta, ja ne oli pitkään sallittujen listalla mutta nyt poistuneet. Satunnaisesti meillä kyllä syödään kellogsin riisimuroja, ja varmaan näitä mehujakin on mennyt, mistäpä sitä on hoksannut mehujen perään olla tarkkana...

  • Tallulah 476 messages11/07/2012 11:46 AM

    Ainakin Keliakialiiton mukaan mallasuute käy keliaakikon ruokavalioon.

  • Ad

  • ponipimu 239 messages11/07/2012 10:14 PM

    no kävin minäkin tsekkaamassa liiton sivut, ja taas totesin että kylläpä ne ovat sekavat, siksi kai en siellä kovin usein käy..

    löytyihän sieltä vastaus, eli mallasuutetta saa syödä. mutta miksi sitten ne murot on kielletty ????????

  • Ninni 114 messages11/08/2012 10:47 AM

    Itse olen Kellogsin murojen suhteen elänyt tämän tiedon valossa:
    http://www.keliakialiitto.fi/liitto/nyt/uutiset/?nid=70&ARC=1&Year=2010
    ja olen siis koko ajan syönyt Kellogsin muroja.

    Nyt huomasin liiton sivulla tällaisen tiedotteen:
    http://www.keliakialiitto.fi/liitto/gluteeniton_elama/tuotteet/varoitukset_ja_muutokset_tuotteissa/
    eli valmistaja itse ei suosittele tuotetta keliaakikoille.

    Onko tässä nyt kyse siitä, että jenkkifirma pelaa varman päälle, jotta ei joskus saa syytettä jostain vai mitä ihmettä?

    Keliakialiitto on kuitenkin tutkinut asian ja sen mukaan murot soveltuisivat gluteenittomaan ruokavalioon.

    Olisi mielenkiintoista tietää, miten suuria vaihteluita voi eräkohtaisesti olla.

    Miten te muut tätä tulkitsette?

  • almatomu 13 messages11/12/2012 11:12 PM

    Mallasuute sopii gluteenittomaan ruokavalioon mutta ei joka päiväiseen käyttöön, silloin kumulatiivinen gluteeni voi nousta liian korkeaksi. Esim murot silloin tällöin tai vaikkapa karkki tai mehu jossa on mallasuutetta käy, kunhan käyttö ei ole päivittäistä. Meillä Raumalla kävi Eija Lindberg kertomassa makeisten sisältämistä ainesosista joista yksi on juuri tuo mallasuute. Ja tällaisella ohjeistuksella hän suositteli kyseistä ainesosaa käyttämään

    -Almatomu-

  • norppa 59 messages11/13/2012 1:41 PM

    jättäisin syömättä, täysin gluteenittomia murojakin on olemassa.
    mutta kaikki eivät olekaan yhtä tiukkoja kuin minä.

<< Start < Previous
Next > End >>
Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!

Join the discussion

The most read discussions in category

Notice that anyone can add any kind of content into service. Also all advertised products are not gluten-free. Administrator is not responsible and you take full responsibility what you eat. If you notice vandalism or contents that include gluten, please notify the admistrator.

©2024 Glu.fi
Service infoNewsTerms of serviceTell friendHelp and rulesSuomeksiFeedbackSähkönsäästö ‐ Made ❤ Helsinki ‐ 0,011s