Vappu

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!
<< Start < Previous
Next > End >>
  • Jezu  Admin04/26/2009 11:35 PM

    Vappu lähestyy hyvää vauhtia. Joko on gluteenittomat tippaleivät ja munkit hankittu? Jos ei, ainakin Keliapuodista niitä näyttää saavan.

    Keliaakikko vm. -07 / Celiac since -07

  • Kalmia 48 messages04/28/2009 5:30 PM

    Jos jollain olisi gluteenittomien tippaleipien ohje, niin ottaisin sen mielelläni!

  • Ad

  • Kari 364 messages04/29/2009 1:35 PM

    Kalmia, jess, samaa etsiskellyt..

    Olin tänään läheisen ala-asteen siis koulu tapahtumassa. Thaimaalainen rouva tarjoili riisikääröja, vihannesta ja jauhelihaa, kaikki gluteenitonta. Oli hyvä lounas.

  • Ansku71 8 messages04/30/2009 8:14 AM

    Itse olen jo muutamia vuosia tehnyt tippaleivät munattomana. Ja sen jälkeen kun oma keliakia todettiin, olen vain vaihtanut vehnäjauhot gluteenittomiin jauhoihin ja hyvin on maistunut kaikille. Uskoisin tuon toimivan myös "munallisissa" tippaleivissä.

  • higga 209 messages04/30/2009 9:41 AM

    Eiks kukaan muu kaipaa moilasen pikkumunkkeja? Olis ollut vapuksi käteviä , mutta ne on lopetttu

    Ja eikun paistelemaan ihan ite, parempia ne niin onkin...

  • Pulla 267 messages04/30/2009 11:10 AM

    Onneksi tippaleivistä en ole koskaan pitänyt, munkeista kyllä. Ne Moilasen pikkumunkit olivatkin kovia ja pieniä, näyttivät ihan joltain muulta kuin pullilta...

  • Jezu  Admin04/30/2009 12:21 PM

    Mitäs eväitä meinaatte ottaa vappupiknikille mukaan? Itse olisi tarkoitus yrittää ensimmäistä kertaa Ullanlinnanmäelle

    Keliaakikko vm. -07 / Celiac since -07

  • Ad

  • glenni 58 messages04/30/2009 1:41 PM

    Vappupiknik? Itse vietän Vapun Saariselällä hiihdellen Mukaan on pakattu jo lihapullia, nakkeja, rehuja ja perunasalaattia
    Ulliksella tullut jo monta Vappua vietettyä ja sillon on mukana ollut nakkeja, perunasalaattia, patonkia ja skumppaa - nyt hieman erilainen Vappu

  • Kari 364 messages04/30/2009 7:05 PM

    Mahtaako kukaan tietää Corona-oluesta, onko gluteeniton? Taitaa olla maissiolutta, mutta miten on G-merkintä? Maistuis

    Olin tänään läheisen ala-asteen siis koulu tapahtumassa. Thaimaalainen rouva tarjoili riisikääröja, vihannesta ja jauhelihaa, kaikki gluteenitonta. Oli hyvä lounas.

  • keliaakikko97 107 messages04/30/2009 8:02 PM

    higga kirjoitti:
    Eiks kukaan muu kaipaa moilasen pikkumunkkeja? Olis ollut vapuksi käteviä , mutta ne on lopetttu

    Mä kaipaan! Onneksi on pari vielä pakkasessa.

    Elämässä ei ole pakko kun kuolla!... ja noudatta gluteenitonta ruokavaliota.

  • Jezu  Admin04/30/2009 11:54 PM

    Kari kirjoitti:
    Mahtaako kukaan tietää Corona-oluesta, onko gluteeniton? Taitaa olla maissiolutta, mutta miten on G-merkintä? Maistuis

    Ei ole gluteeniton. Siinä on maissia vain maun vuoksi ja valmistustapa samanlainen kuin aivan tavallisessa oluessakin - valitettavasti. Coronahan on aivan loistavaa olutta kuumana kesäpäivänä

    Keliaakikko vm. -07 / Celiac since -07

  • kaija 38 messages05/01/2009 11:14 AM

    Muistelen jonkun kaipailleen Moilasen pikku munkkeja?! Itse ostin niitä eilen Jyväskylän Prismasta. Hyvin maistui siman kanssa, melkein kuin olisi "tavallisia" syönyt. Ulkonäkö ei kyllä houkuta, mutta muuten ihan OK.

  • Ad

  • Jezu  Admin05/01/2009 8:34 PM

    Hyvää vappua kaikille!

    Keliaakikko vm. -07 / Celiac since -07

  • Suviih  629 messages04/26/2011 5:41 PM

    Vappu olisi taas tulossa, joten nostetaanpas tätä keskustelua. Tippaleipien tekoa tuli kokeiltua tänään ensimmäisen kerran. Hyviä olivat, joskaan en tiedä maistuivatko samalle kuin tavalliset, sillä en koskaan tullut syöneeksi tavallisia tippaleipiä. Munkeiksi ajattelin tänä vuonna pikamunkkeja, ohje tosin vielä vähän hakusessa (vinkatkaa jos jollakulla on hyvä pikamunkkiohje!).
    Innofoodsin donitseja muuten suosittelen lämpimästi, jos ei tahdo itse tehdä munkkeja.

    Gluteenittomia leivontaohjeita: http://www.gluteenitontaleivontaa.fi
    Blogin Facebook-sivut:
    https://www.facebook.com/gluteenitontaleivontaa

  • Katjahei 34 messages04/28/2011 10:04 PM

    Ostettiin tänään Hankasalmella tehtyjä munkkeja, saa nähdä viikonloppuna miltä maistuvat Ekat gluteenittomat munkit minulla !

  • Celiac_Disease 1 message04/28/2011 10:07 PM

    Noh mie oon tämmöne 4-vuotta ollu keliaakikko, mutta aika tietämätön nuoren ikäni vuoksi...onhan KAIKKI sima gluten free?

  • Reetta  719 messages04/29/2011 7:36 PM

    Taas tuli oltua oikeaan aikaan talvilomalla ja pääsi torille. Siellä oli myynnissä sysmäläisen kotileipurin tekemiä munkkeja. Iltapäivä kun jo oli, sai kympillä kymmenen kappaletta. Ihan kunnon kokoisia munkkirinkilöitä, eilen illalla tehtyjä ja viime vuonna hyväksi havaittuja. Enemmät puolet meni pakkaseen, ettei tule kaikkia kerralla syötyä.

  • Ad

  • Jezu  Admin05/01/2012 7:57 PM

    Hyvää vappua näin viime tipassa!

    Keliaakikko vm. -07 / Celiac since -07

  • Jezu  Admin04/29/2015 10:57 AM

    Keliakialiiton Gluteenittomia Tuotteita 2015 -esite kertoo, että ainakin seuraavat valmistajat valmistavat gluteenittomia tippaleipiä:

    - Elinan Kotileipomo
    - Kanavan Kotileipomo
    - Uudenmaan Leipä / Cafe Hugo

    Onko tietoa mistä näitä voi ostaa? Tai hyviä reseptejä, jos päättää itse leipoa?

    Keliaakikko vm. -07 / Celiac since -07

<< Start < Previous
Next > End >>
Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!

Join the discussion

The most read discussions in category

Notice that anyone can add any kind of content into service. Also all advertised products are not gluten-free. Administrator is not responsible and you take full responsibility what you eat. If you notice vandalism or contents that include gluten, please notify the admistrator.

©2024 Glu.fi
Service infoNewsTerms of serviceTell friendHelp and rulesSuomeksiFeedbackSähkönsäästö ‐ Made ❤ Helsinki ‐ 0,012s