Silja Line?

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!
<< Start < Previous
1 2
Next > End >>
  • Susa 61 messages08/09/2011 12:55 PM

    Sain vastauksen Tallink Siljalta palautteeseeni, jossa todettiin mm. seuraavaa: "Käytäntönä on erikoisruokavalioiden kanssa, mikäli allergia on vakava, että asiakas ilmoittaa toiveensa erikoisruokavaliosta jo matkaa varatessaan, jotta asiakaspalvelija ilmoittaa asiasta eteenpäin laivalle asiakkaan niin pyytäessä. Näin ollen ravintolaan saapuessa paikalle tulee pyydettäessä keittiömestari, jonka kanssa käydään lävitse mitä ruokia asiakas voi syödä. Mikäli kyse on erittäin vakavasta allergiasta, jossa ei saa olla minkäänlaista kontaminaatiota tiettyjen ruoka-aineiden kanssa, valmistaa laivan buffet-ravintola asiakkaalle oman menun lautaselle keittiössä. Myös aamiaiselle on mahdollista saada vaikeasti allergiselle oma tarjoilu." Minun tapauksessa tieto ei ollut kulkenut eteenpäin eikä kokki/keittiömestari, joka paikalle pyydettiin osannut sanoa kaikista tarjolla olevista ruoista, mitä pitävät sisällään. Ja keliakiahan ei ole allergia, mutta vakavasti otettava koko elimistön sairaus kylläkin, en sitten tiedä, onko keliaakikolla mahdollisuus saada oma menu. Sitä ei ainakaan kukaan tarjonnut enkä tietämättömänä ja kilttinä osannut sellaista vaatiakaan.

  • Liisa 26 messages08/09/2011 8:29 PM

    Juu, siljalla on tuollainen hieno "käytäntö", että matkavarauksen vastaanottanut laittaa tietoa eteenpäin. Ja vaikka ihan oikeasti niin tekisikin, se tieto katoaa ennen laivan ravintolaa/keittiötä.
    Vain yhden kerran se tieto on mennyt perille ja siitä on jo useita vuosia. Sillä kertaa kaikki toimi kuin tanssi. Ja tämä ei vissiin miksikään muutu vaikka joka reissun jälkeen valitankin. Tallinkin tultua homma on vain vaikeutunut
    Onneksi kuitenkin on todettava, että Siljan ravintoloissa ruoka tulee hyvin luotettavasti gluteenittomana ja suoraan listalla on vaihtoehtoja; useimmiten melkein kaikki sopii. Buffetissa emme juuri käy, aamiaisella kylläkin, ja siellä niiden gluteenittomien asettelu on ihan pielessä. Vaan onneksi on ollut onni matkassa, eikä ne leipämurut ole päätyneet lautaselle asti.

  • Ad

  • higga 209 messages08/10/2011 4:30 PM

    Keväällä pyysin buffetissa puhdasta voirasiaa... esin viittas ja näytti sitä leivänmurujen keskellä olevaa, kun sanoin et puhdasta niin nyrpistellen lähti keittiöön, mut toi sit puhtaan rasian siihen leipävaunuun

    Ala cartesta (tai siis joku niistä pikkuravintoloista) jäi hyvä maku, vaikka tarjoilija kävi moneen kertaan varmistamassa, mutta jaksoi palvella meidät kyllä hyvin eikä nyrpistellyt Silja Symphonyllä oltiin.

  • Susa 61 messages09/14/2011 11:22 PM

    TallinkSiljan Star- ja SuperStar alusten business loungen gluteenitonta tarjontaa en oman kokemukseni perusteella suosittelisi. G-leipä oli kuulemma loppu, vaikka tarpeesta oli etukäteen ilmoitettu. Jugurttia ja marjoja sekä kurkku-tomaatti-raejuusto setti toki löytyi aamulla jonottamatta, rauhallisuudesta plussaa. Illalla paluumatkalla en tarjontaan sen tarkemmin edes perehtynyt; juustot ja normikeksit 'sulassa sovussa' ja suloisesti murusissa, taisi olla jotakin makeaa keksiä tms. tarjolla, gluteenitonta tuskin kuitenkaan. Henkilökunta virolaista ja aluksi eivät meinanneet ymmärtää, mistä oli kyse, kun gluteenitonta leipää tiedustelin.

  • Katjahei 34 messages10/23/2011 9:50 AM

    Kävin vähän aikaa sitten Silja Serenadella, ja aamiaisbuffetilla oli hyvät ruoat gluteenittomillekin!
    Leipiä oli sämpylää, riisikakkua, näkkäriä ja vielä jotain mitä sai itse viipaloida. Voinapit olivat leipien vieressä, ettei samoista purkeista muiden kanssa tarvitse ottaa, ja lisäksi gluteenittomille oli varattu pullia, kanelipullia, kahdenlaisia muffinsseja ja suklaakeksejä.

    Muuten syöminen onnistui hyvin, sillä kanasalaatti oli gluteeniton ja broilerruoka myös. Tax Free -tuotteisiinkin oli hytin esitelehdessä merkattu mitä tuotteita löytyy gluteenittomana!

  • Jounassi 3 messages10/07/2012 6:43 PM

    Vanha ketju, mutta miksipä ei tännekkin kommentoitaisi ja nostettaisi tätäkin ketjua pinnalle.

    Usein käydään Galaxylla, kun on tuttuja siellä töissä. Kahvilasta saa gluteenittomia leipiä hyvin ja ellei ole, niin tehdään. Kerran kysyimme, että onko gluteenitonta, ystävällinen miestyöntekijä sanoi että "ei ole valitettavasti". Kysyimme uudelleen, ja vastaus oli sama. Kysyimme vielä, että eikö edes siellä kaapissa siellä alhaalla ja johan löytyi hyvää leipää. Lopuksi sanoi henkilö vielä, että sähän voisit tulla tänne töihin

    Illallis- ja lounasbuffetissa on hyvin ollut aina merkitty. Siellä toisen puolen kulman takana on semmonen kärry, josta löytyy jos jonkinsortin leivonnaista, keksiä ja aamuisin myöskin muroja ja mysliä. Voinappejakin taisi olla. (?)

    Kun Siljan buffet uudistui, niin tuli lihapullien tilalle lihapullat kermakastikkeessa (näin lapussa väitettiin). Kastiketta ei tosin lihapullien seassa näkynyt, joten puhuttiinpa siitä tarjoilijalle joka ohjasi kokin puheille. Olivat gluteenittomia ja sanoivat, että aina joskus tulee virheitä. Harmittelivat kovasti, että ihmiset eivät sano, että virhe on tullut, voivat kuulemma heti ja näppärästi tulostaa lappuja joihin tieto voidaan korjata.

    Oltiinpa kerran illalla nälkäisiä, joskus puolenyön jälkeen. Mentiin kahvilaan ja kysyttiin, että oliko leipiä valmiina. Eipä ollut ja koska tyttö joka siinä oli oli ilmeisesti yksin vuorossa, kun ei kukaan keittiöstäkään vastannut. Ei saatu leipää, mutta kovasti yritti miettiä, mitä minulle keksittäisiin. Kysyi sitten, että "Haluaisitko sä tosta buffetista jotaan?". Siinä oli siis lihapullia, muusia, kalapihviä ja jotaan salaattia, oli kuulemma ottamassa kohta pois. Otinpa siitä, sanoi että saa hakea lisää vapaasti ja saatiinpa vielä lasten hintaan, kun ei leipää löytynyt.

    Hyvin on siis sujunut ja aina on löytynyt jotakin syötävää, muutenkin tuntuu Siljalla tämä homma olevan hallussa.

<< Start < Previous
1 2
Next > End >>
Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!

Join the discussion

The most read discussions in category

Notice that anyone can add any kind of content into service. Also all advertised products are not gluten-free. Administrator is not responsible and you take full responsibility what you eat. If you notice vandalism or contents that include gluten, please notify the admistrator.

©2024 Glu.fi
Service infoNewsTerms of serviceTell friendHelp and rulesSuomeksiFeedbackSähkönsäästö ‐ Made ❤ Helsinki ‐ 0,084s