Ruokatorven tulehdus

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!
<< Start < Previous
Next > End >>
  • Gertrud 2 messages03/06/2017 5:39 PM

Olen kärsinyt närästyksestä, röyhtäilystä ja vatsan polttelusta ja kivusta oikealla kylkikaaressa. Vatsa ultrattiin eikä mitään löytynyt. Olen menossa parin viikon päästä gastroskopiaan. Tällä hetkellä olen happosalpaajalääkityksellä ja jättänyt pois kahvin, suklaan ja alkoholin. Muita outoja oireita on ollut anemia. Kilpparin vajaatoimintaa olen sairastanut 6 vuotta ja siihen on thyroxin lääkitys. Yleensähän keliakia aiheuttaa ripulia mutta mulla sitä ei ole ollut. Ennemminkin päinvastaista ongelmaa. Kummastuttaa miksei vitamiinit ja rauta imeydy ja olo on nuutunut.Nyt happosalpaajat ovat tehneet sen ettei ruoka imeydy todellakaan kunnolla. Ulosteessa on jatkuvasti tunnistettavia ruoanpalasia. Voiko minulla olla keliakia? Onko jollain oireillut keliakia näin? Aiemmin olen saanut oloon helpotusta gluteenittomalla ruokavaliolla mutta nyt täytyy tähystykseen asti odottaa ennen gluteenittoman kokeilya.

• jassa 2 messages04/02/2017 8:51 PM

Hei Gertlud!Itselläni oli kauheat närästys ja vatsan polttelut monta vuotta.Epäiltiin sappikiviä ym.Myös happosalpaajia söin ja siitähän meni kyllä kaikki
    vatsassa sekaisin.Lopulta ei oikein mitään voinut syödä.Kaikki närästi ja tuo polte oli niin kauheaa,ettei voinut kuvitellakaan olevansa vaaka tasossa.Monta yötä tuli wcssä valvottoa ja välillä oksenneltua.Matkoilla tämä korostui erityisesti.Mutta sitten viime keväänä tehtiin tähystys ja niinpä sieltä löytyi keliakia.Mitään tyypillisiä keliakin oireita ei tosiaan ollut.Nyt olen ollut vajaan vuoden gluteenittomalla ruokavaliolla ja nuo kauheat polttelut ovat jääneet taakse.Ulkomailla käydessäni olen syönyt somacia etukäteen(mutta niin tein ennekin)ja muutamn matkapäivän jälkeen on vähän närstänyt,sitten toinen somac ja niin närästys ja ollut siedettävää.Toivottavasti sinullakin selviää tuo syy,mutta varmaan olet jo käynyt tähystyksessä ja siltäosin asia ehkä kunnossa.

<< Start < Previous
Next > End >>
Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!

Join the discussion

The most read discussions in category

Notice that anyone can add any kind of content into service. Also all advertised products are not gluten-free. Administrator is not responsible and you take full responsibility what you eat. If you notice vandalism or contents that include gluten, please notify the admistrator.

©2024 Glu.fi
Service infoNewsTerms of serviceTell friendHelp and rulesSuomeksiFeedbackSähkönsäästö ‐ Made ❤ Helsinki ‐ 0,02s