KattiMatikka 271 messages – 09/30/2009 8:10 PM
Siis onkohan jollain takataskussa isojen kuohkeiden ja hyvin kohoavien muffinssien ohjetta? Vai onko toiveunta saada gluteenittomina sellaisiatanja 4 messages – 10/05/2009 9:56 PM
Itse olen ainakin tällä ohjeella onnistunut tekemään kuohkeita muffinseja. Tää on ihan netistä napattu normiohje johon olen vain vehnäjauhojen tilalle vaihtanut gluteenittoman jauhon.
Suklaamuffinit
n. 12kpl
100g voita
2 1/2 dl sokeria
2 kananmunaa
1dl maitoa
4dl jauhoja
1dl kaakaojauhetta
2tl vaniliinisokeria
2tl leivinjauhetta
1/2tl suolaa
120g suklaarouhetta
Sekoita pehmeä rasva, sokeri, munat ja maito. Sekoita kuivat aineet keskenään ja lisää jauhoseos vähitellen rasvaseokseen. Kääntele suklaarouhe taikinaan. Paista 200 asteisessa uunissa 20-25 minuuttia.
KattiMatikka 271 messages – 10/06/2009 8:32 PM
Kohoavatko tuolla reseptillä tehdyt muffinssit hyvin eli tuleeko niistä sellaisia "amerikkalaisia"? Vai ovatko enemmän sellaisia tasaisempia?tanja 4 messages – 10/07/2009 10:08 AM
Sellasia kunnolla kohonneita amerikkalaisia ne on Ainakin mun makuuni oikein hyvin kohonneita. Ne kannattaakin tehdä semmosiin isoihin muffinivuokiin.
Only registered users can participate discussion. If you do not have a user account, please register. It's fast and free! If you have already registered, please log in at the top right menu.
Notice that anyone can add any kind of content into service. Also all advertised products are not gluten-free. Administrator is not responsible and you take full responsibility what you eat. If you notice vandalism or contents that include gluten, please notify the admistrator.