Punaiset palaset ulosteessa, oire altistuksesta?

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!
<< Start < Previous
Next > End >>
  • radioboca 1 message01/26/2016 5:14 PM

Tästä tulikin pitkä viesti ja monta kysymystä. Lihavoin kysymykset jos ette jaksa lukea kokonaan. Olisin kiitollinen vastauksista.

En löytänyt googlaamalla oikein mitään vastausta tähän. Onko keliakia tai gluteeniyliherkkyys oireillut jollain niin että ulosteesta on löytynyt punaisia paloja? Sellaisia raa'an jauhelihan näköisiä.

Taustaa: Aloitin gluteenittoman ruokavalion reilu vuosi sitten yrittäessäni helpottaa refluksioireitani, joista kärsin vuoden ennen kuin lääkäri tajusi mistä on kyse. Gluteeniton toimikin hyvin ja heti kun alkoi olla parempi olo lipsahdin silloin tällöin syömään jotain missä oli vähän vehnää, esim. lakritsia, en kuitenkaan mitään ranskanleipää, sillä oireita tuli aina isommasta määrästä. Pelkkää ruista sisältäviä hapankorppuja pystyin kuitenkin suht oireetta syömään ja söinkin joka päivä jossain vaiheessa. Sitten menin kerran käymään vanhempieni luona viikonlopuksi ja sinä aikana vedin pastaa, donitseja ja kaikkea ihan kuin ennen vanhaan. Sen viikonlopun jälkeen olinkin monta päivää tosi kipeä, ihan nuha ja kurkku kipeä, pää kipeä ja aivosumu, siis ihan kuin olisin kuumeessa ollut. Ja silloin löysin myös ekan kerran ihan kunnolla noita punaisia palasia ulosteesta, mikä viimeistään vakuutti siitä, että jonkinlainen vehnä- tai gluteeniherkkyys mulla ihan takuulla on.

Nyt olen ollut 4 kuukautta suunnilleen tarkasti gluteenittomalla dieetillä ja eilen mua jo närästi kovasti ja tänään on napa kipeä, siis sattuu koskea siihen, minkä myös olen lukenut olevan joku suolisto-oire, bussissa oksetti ja kun kävin vessassa, löysin taas punaisen palasen p*skasta. Nyt vaan en tosiaankaan tajua mitä gluteenia olisin voinut syödä vahingossa. Mutta kertooko tää siitä että olen nyt syönyt jotain?

V*tuttaa ihan sairaasti. Olen yrittänyt kaksi vuotta tulla raskaaksi ja ekalla kerralla kun olin ollut gluteenittomalla 3 kk tärppäsi (silloin oli jo ollut 1½ vuotta yritystä takana), mutta se meni kesken heti. Sitten lankesin syömään gluteenia kun en heti tajunnut tätä yhteyttä. Joku kolme kuukautta meni välissä hapankorppumeiningillä ja sitten joku aamu vaan heräsin ja tajusin, että hei, mähän plussasin kun olin ollut 3 kk gluteeniton, ehkäpä siinä oli yhteys. Ja nyt on siis uusi yritys menossa ja 4 kk gluteenitonta takana. Uskomatonta jos oon nyt syönyt jotain vahingossa!

Toisaalta söin joulukuussa vahingossa krutongin, joka salaattibaarissa oli tipahtanut ilmeisesti viereisestä salaatista mun gluteenittomaan salaattiin (!!!) ja silloin siitä ei tullut mitään oireita (ei siis punaisia palasia). Joten mun olisi nyt täytynyt syödä jotain aika lailla enemmän jotta olisin sillä saanut punaisia palasia aikaiseksi, eikö?

Ainoa mitä mulle nyt tulee mieleen on, että söin koululla eilen gluteenitonta ruokaa, jossa oli soijakastiketta - oikein mainittiin erikseen ainesosissa että "vehnä, josta gluteeni poistunut". Voiskohan tää tarkoittaa että olen sitten vehnäallerginen vai mitä?

Ja joo, mua ei ole diagnosoitu, koska lähdin omin päin kokeilemaan gluteenitonta refluksin hoitoon ja sitten myöhemmin uudestaan lapsettomuuden hoitoon ja lääkärikäynnit on aina sattuneet niin että oon ollut jo gluteenittomalla pitkään enkä ole halunnut pilata hyvää putkea vaan diagnoosin toivossa.

<< Start < Previous
Next > End >>
Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!

Join the discussion

The most read discussions in category

Notice that anyone can add any kind of content into service. Also all advertised products are not gluten-free. Administrator is not responsible and you take full responsibility what you eat. If you notice vandalism or contents that include gluten, please notify the admistrator.

©2024 Glu.fi
Service infoNewsTerms of serviceTell friendHelp and rulesSuomeksiFeedbackSähkönsäästö ‐ Made ❤ Helsinki ‐ 0,009s