"Onkohan tuollakin keliakia?"

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!
<< Start < Previous
Next > End >>
  • Jezu  Admin05/29/2009 12:18 AM

    Nykyään kun jonottaa kaupan kassalla ja näkee edellä menevällä asiakkaalla jotain gluteenittomiksi merkattuja tuotteita, alkaa heti pohtia, että onkohan tuollakin keliakia. Ennen ei tällaiseen kiinnittänyt mitään huomiota

    Tänäänkin yksi vanhempi herra edelläni osti kolme tölkkiä kukkoa ja Karl Fazerin KF Exclusive -suklaalevyn. Meinasin melkein kysyä, että onko sinullakin keliakia

    Muilla tällaisia pohdintoja?

    Keliaakikko vm. -07 / Celiac since -07

  • Pulla 267 messages05/29/2009 12:13 PM

    Kyllä vertaistuellisia katseita ja ajatuksia tulee välitettyä, kun käyn gluteenittomassa kahvipaikassa Samaten kauppojen gluteenittomien tuotteiden kohdalla tulee seurailtua vähän tarkemmin mitä kukin ostaa ja kuka niitä ostaa.

  • Ad

  • Suviih  629 messages06/02/2009 7:23 PM

    Jep, kieltämättä nykyään pistää silmään kaupassa jos joku muukin tutkii gluteenittomien hyllyä tai laittaa kassahihnalle gluteenitonta. Joskus on ko hyllyllä tullut keskusteltuakin muiden asiakkaiden kanssa tuotevalikoimasta jne (joskus tosin ollut hieman ikävämpiäkin keskusteluja...).
    Töissä kahvilassa olen huomannut, että keliaakikot ovat huomattavasti luottavaisempia kun kerron itsekin olevani keliaakikko ja suosittelen jotain gluteenittomista tuotevaihtoehdoista.

    Olen muuten huomannut, että näissä "syö niin paljon kuin jaksat" -paikoissa saa hieman kummastuneita katseita muilta asiakkailta kun pöydässä on oma pizza Joskus on tehnyt mieli sanoa että en ole hakenut tätä tuolta noutopöydästä

    Gluteenittomia leivontaohjeita: http://www.gluteenitontaleivontaa.fi
    Blogin Facebook-sivut:
    https://www.facebook.com/gluteenitontaleivontaa

  • KattiMatikka 271 messages06/02/2009 8:18 PM

    Kun käy gluteenittomia leipomotuotteita ostamassa, niin ainahan sitä tulee uteliaana vilkuiltua kanssaihmisiä

  • Sussu 97 messages06/03/2009 6:44 AM

    Juu...yhteen aikaan törmäsin sellaseen juttuun että kaupan kassatäti sanoi kun ostin gluteenitonta leipää tai keksejä ym... että "Tuo on sitten gluteenitonta, otitko tarkoituksella?" Ihmettelin alkuun kommenttia mutta syykin selvisi. Ihmiset olivat "vahingossa" ostaneet gluteenittomia tuotteita ja palanneet takaisin sadattelemaan niiden älyn kallista hintaa.. Aika hauska toisaalta...

  • Kari 364 messages06/03/2009 12:23 PM

    Niin..mulle on kassatäti joskus sanonut, että "tuo on sitten ykköstä" kun olen Koffin pulloja asetellut hihnalle. Hymyilin takaisin, että "tiedetään" ..on kuulemma joillakin tullut kotona pieni sota kun vääränlaista olutta saanut..

    Olin tänään läheisen ala-asteen siis koulu tapahtumassa. Thaimaalainen rouva tarjoili riisikääröja, vihannesta ja jauhelihaa, kaikki gluteenitonta. Oli hyvä lounas.

  • aspja 22 messages07/06/2009 12:26 PM

    No, enpä ole toisten ostoksia kaupassa kattellut. Niin utelias en sentään ole. Ostin itsekkin Kukko-kaljaa ennen keliakia-diagnoosin saamista. Ja sehän on saanut gluteenittoman merkin.

    Kukin ostaa sitä mitä tarvitsee ja jotakuta mun ostokset kiinnostaa, niin eipä se mua haittaa. Saa tulla jopa kysymään.

    Yhdenkerran on leipähyllyllä ollut toinen keliaakikko ja tuumas mulle, että onpa tänään meikäläisille hyvät valikoimat leipää ja mää siihen että juu.

  • Ad

  • Jezu  Admin07/06/2009 12:42 PM

    Kari kirjoitti:
    Niin..mulle on kassatäti joskus sanonut, että "tuo on sitten ykköstä" kun olen Koffin pulloja asetellut hihnalle. Hymyilin takaisin, että "tiedetään" ..on kuulemma joillakin tullut kotona pieni sota kun vääränlaista olutta saanut..

    Itsekin nähnyt näin käyvän ja jotkut ovat saaneet lähes paniikinomaisen kohtauksen huomatessaan ottaneensa ykkösolutta, kun piti ottaa kolmosta

    Keliaakikko vm. -07 / Celiac since -07

  • LG1982  165 messages07/06/2009 10:11 PM

    Mulla kassa vetänyt tuotteet toiseen kertaan, kun ei ensin uskonut, että neljä tuotetta voisi maksaa yli kolmekymppiä. Totesi sitten, ettei ole koskaan noin kalliista leivästä kuullutkaan.

    Mut erityisesti niissä kaupoissa, jossa on erillinen hylly gluteenittomille tuotteille, niin tulee katseltua muidenkin ostoksia ja joskus juteltuakin.

  • Izmo 19 messages07/07/2009 11:32 PM

    Vuohelan herkkulimppu, gluteeniton pastalevy, Schärin pizzapohja, mitähän noista kertyy hintaa. Mutta joka tapauksessa, lempparituotteitani, kaikki vastaavia kuin "terveiden" versiot. Tuo pizzapohja jopa parempaa kuin normaalit pannupizzapohjat.

  • Izmo 19 messages07/08/2009 12:05 AM

    Korjataan viestiä:

    Vuohelan herkkulimppu, _Schärin_ gluteeniton pastalevy, _Semperin_ pizzapohja, mitähän noista kertyy hintaa. Mutta joka tapauksessa, lempparituotteitani, kaikki vastaavia kuin "terveiden" versiot. Tuo pizzapohja jopa parempaa kuin normaalit pannupizzapohjat.

  • keliaakikko97 107 messages07/09/2009 3:01 PM

    Kyllä se vaan pistää silmään, kun huomaa jollain muullakin gluteenittomia tuotteeita.

    Elämässä ei ole pakko kun kuolla!... ja noudatta gluteenitonta ruokavaliota.

<< Start < Previous
Next > End >>
Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!

Join the discussion

The most read discussions in category

Notice that anyone can add any kind of content into service. Also all advertised products are not gluten-free. Administrator is not responsible and you take full responsibility what you eat. If you notice vandalism or contents that include gluten, please notify the admistrator.

©2024 Glu.fi
Service infoNewsTerms of serviceTell friendHelp and rulesSuomeksiFeedbackSähkönsäästö ‐ Made ❤ Helsinki ‐ 0,011s