Nukan palautumisesta

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!
<< Start < Previous
Next > End >>
  • lololol 6 messages11/18/2012 11:29 AM

    Palautuuko keliakiaa sairastavilla nukka aina ennalleen jos vain käyttää oikeaa ruokavaliota? koska esimerkiksi jos on sairastanut 5 vuotta keliakiaa ja nukka on tuhoutunut, sitten kun gluteenittoman ruokavalion aloittaa, voiko se palauttaa täysin tuhoutuneen nukan ennalleen?

  • hemu 59 messages11/18/2012 8:58 PM

    Hei

    Minuakin kiinnostaa tuo nukan palautuminen. Olin kuukausi sitten ekassa kontrollitähystyksessä ja kuulin lääkärin kommentit viime viikolla. Sikäli kun ymmärsin, löytyi suolen pinnasta ihan normaaleja alueita, mutta myös alueita, joissa nukassa oli jotain pientä häikkää. Tähystyksen tehneen lääkärin mielestä tulos oli kuitenkin aika hyvä, mutta kuitenkin hän ehdotti kauran käytön vähentämistä.

    Olen nyt hiukan ymmällä. Voisiko tämä kuitenkin olla vain sitä, että nukka ei ole vielä täysin korjaantunut? Diagnoosista oli siis vuosi ja kaksi kuukautta. En nyt olisi kovin innokas vähentämään kauraa, saati sitten luopumaan siitä.

    Onko kellään samantapaista kokemusta? Onko nukka kuitenkin korjaantunut myöhemmin?

    No juu, olen nyt siis toista vuotta ollut dieetillä ja omasta mielestäni on sujunut aivan loistavasti. Olo on kohentunut aivan valtavasti, eikä tunnu edes vaikealle. Teistä kaikista kohtalotovereista on ollut aivan hirveän suuri apu. Täältä sivustolta on löytynyt jos jonkinlaista vinkkiä ja leivontaohjetta, puhumattakaan henkisestä tuesta. Kiitos siis
    teille kaikille kirjoittajille. Erikoiskiitos Jesselle. Tämä sivusto on ihan hirveän tärkeä.

    Toivottavasti voin itse joskus olla avuksi muille.

    Hyvää loppusyksyä teille kaikille.

  • Jezu  Admin11/18/2012 11:34 PM

    Keliakialiitto sanoo suolinukan paranemisesta seuraavaa:

    "Suolinukan paraneminen kestää keskimäärin puolesta vuodesta vuoteen, mutta ravintoaineiden imeytyminen palautuu ennalleen nopeammin."

    Keliakialiitto: Hoidon vaikutus

    Itsellä oli eka verikoeseuranta alle vuosi diagnoosista ja silloin kaikki arvot olivat normaalit. Seurantatähystystä minulle ei ole tehty.

    hemulle kiitos kiitoksista Tästä sivustosta ei olisi mitään iloa ilman teitä, arvoisat toiset keliaakikot. Jatkakaa samaan malliin

    Keliaakikko vm. -07 / Celiac since -07

<< Start < Previous
Next > End >>
Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!

Join the discussion

The most read discussions in category

Notice that anyone can add any kind of content into service. Also all advertised products are not gluten-free. Administrator is not responsible and you take full responsibility what you eat. If you notice vandalism or contents that include gluten, please notify the admistrator.

©2024 Glu.fi
Service infoNewsTerms of serviceTell friendHelp and rulesSuomeksiFeedbackSähkönsäästö ‐ Made ❤ Helsinki ‐ 0,027s