NY Timesin mielenkiintoinen juttu

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!
<< Start < Previous
Next > End >>
  • KattiMatikka 271 messages02/24/2013 6:30 PM

    http://www.nytimes.com/2013/02/24/opinion/sunday/what-really-causes-celiac-disease.html

  • glutfree 90 messages02/26/2013 10:30 AM

    Olipas mielenkiintoista. Siitähän on puhetta jo kauan ollut että kun on tutkittu suomalaislasten ja esim Pietarin seudun lasten terveyttä ja ennen kaikkea allergioiden esiintyvyyttä, suomessa lasten allergioiden yhteyteen on liitetty liian hygieninen ympäristö. Itse pidän syyllisenä runsasta antibioottien käyttöä, sekä myös liian hygieenistä ympäristöä. Antibiootit tuhoavat elimistöstä virusten ja tautien aiheuttajien lisäksi kaiken hyvänkin bakteerikannan. Suolistossa kun pitää olla puolustajabakteereja, mutta antibiooteilla ne tuhotaan ja nujerretaan. ja jotkut meistä ovat antibioottikuureja syöneet yhden jos toisenkin kuurin. Vasta viime vuosina on alettu ymmärtämään, että antibiootit eivät ole aina vain hyväksi ihmiselle. Ymmärrän kyllä jos on henkeä uhkaava tulehdus, esim verenmyrkytys, niin ilman muuta antibiootteja käytetään, mutta että joka räkätautiin muitta mutkitta niitä määrätään...Tuo liian hygieninen ympäristö taas on liikaa siivousta ja joskus liiankin kovilla myrkyillä. Olen myös kuullut siitä, että on tutkittu, että esim. karjatilallisten lapsilla on vähemmän allergioita, koska ilmeisesti karjan bakteerikantaa kulkeutuu kotiinkin vaikka lapset itse eivät karjan kanssa paljoa olisikaan tekemisissä.

<< Start < Previous
Next > End >>
Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!

Join the discussion

The most read discussions in category

Notice that anyone can add any kind of content into service. Also all advertised products are not gluten-free. Administrator is not responsible and you take full responsibility what you eat. If you notice vandalism or contents that include gluten, please notify the admistrator.

©2024 Glu.fi
Service infoNewsTerms of serviceTell friendHelp and rulesSuomeksiFeedbackSähkönsäästö ‐ Made ❤ Helsinki ‐ 0,01s