Pulla 267 messages – 07/04/2009 10:49 PM
Olisi "hauskaa", jos joku tekisi piilokameraa myyntitiskeillä. Itse jokin aika sitten kyselin kaupan kalatiskin tytöltä tuotteista. Kovin ystävällinen oli, mutta aika silmät pyöreänä, kun kyselin, mitä mitäkin tuote sisältää.taigis 101 messages – 07/05/2009 11:08 AM
Tuo juuri on niiiiiin raivostuttavaa!!
porajata 460 messages – 07/05/2009 4:37 PM
Ymmärrän hyvin nuo myyjien tietotaitojen tasot...
Myyjät ovat usein joitakin koululaisia yms.
Ja vaikka ovat vanhempiakin niin kuka heitä kouluttaisi kaikenmailman asioihin
Tuotteiden valmistajien pitää 100 % tietään sisältö ja tietenkin pyrkiä myös myyjille antamaan täysi tietous mutta miten sen käytännössä parhaiten hoitaisi ?
Kauppiaan tai lihamestarin tehtävä olisi laittaa tuotteen lähelle lista, missä kerrotaan tuotteen sisältämät ainesosat. Koululainenkin sen sitten osaisi lukea. Hintatietojen yhteydessä pieni tuoteseloste.
KattiMatikka 271 messages – 07/07/2009 1:47 PM
Oih, NIIIIN totta. Hyvä, kun joku jaksaa kysellä! Itse harvoin jaksan mennä kauppahallin ruokamyyntipisteille, joissa myydään monta erilaista ruokaa, kyselemään...Pulla 267 messages – 07/07/2009 9:32 PM
Kun nämä eivät ole edes mitään sijaisia. Viimeksi tänään kävin tiskillä, joka myy "tavallisia" tuotteita ja myös Vuohelan luontaisesti gluteenittomia. Myyjä oli tosi närkästynyt, kun tivasin, onko tuote tosiaan luontaisesti gluteeniton, kun näytti tavalliselta tai ainakin pelkästään gluteenittomalta pullalta. Jäi vaivaamaan, oliko myyjällä sama otin kuin tavallisiin tuotteisiin. Tietenkin vielä tuli kutisevia näppylöitä, joita ei ole ollut kuukausiin. Täytyy joskus myöhemmin mennä tarkistamaan tuo asia. Ihan asiallisetkin myyjät joutuvat nyt tämän minun "vainoharhaisuuteni" kohteeksi. Ihmettelen, missä kaikki muut keliaakikot asioivat, kun tuntuu, ettei ennen ole moisia kyselty.Kalmia 48 messages – 07/10/2009 5:33 PM
Jostain kumman syystä olen törmännyt melkein joka kerta ravintolassa/kahvilassa asioidessani myyjään/tarjoilijaan, jolla ei ole aavistustakaan, mitä luontaisesti gluteeniton tarkoittaa. Muutaman kerran olen joutunut tai päässyt -miten sen nyt ottaa- selvittämään asian.
Suviih 629 messages – 08/31/2009 1:13 PM
Kalmia, minulla on vähän tavallaan päinvastainen kokemus, sillä olin itse myyjänä kahvilassa ja asiakas kysyy gluteenitonta. Kysyin asiakkaalta että luontaisesti gluteenitonta vai pelkästään gluteenitonta, eikä asiakas itse tiennyt mitä eroa niillä on! Tämä oli aika hämmentävä kokemus.Gluteenittomia leivontaohjeita: http://www.gluteenitontaleivontaa.fi
Blogin Facebook-sivut:
https://www.facebook.com/gluteenitontaleivontaa
Viveka 127 messages – 08/31/2009 3:16 PM
Reissunpäällä tuli käytyä syömässä Oulun Rossossa. Listassa merkitty joihinkin annosten viereen G. No, minä sitten haastatteleemaan tarjoilijaa...
- Olihan tämä annos gluteeniton?
- Oliko siellä se G-merkki?
- Oli, joo.
- No, sittenhän se on gluteeniton.
Joissakin paikoissa annoksen saa gluteenittomana eli se ei ole kaikille sama. Siksi aina varmistan joka kerta asian. Tarjoilija vastasi minulle kuin olisin ollut jotenkin yksinkertainen, todella sarkastiseen sävyyn. Eipä tarvitse mennä uudelleen.
~ Gluten-free personality since 2004 ~
Jezu Admin – 08/31/2009 6:01 PM
Viveka kirjoitti:
Keliaakikko vm. -07 / Celiac since -07
Herkuttelija 15 messages – 09/01/2009 4:30 PM
Jezu kirjoitti:
Jezu Admin – 05/02/2010 9:57 PM
Vappuna tuli erikoinen kokemus Zetorista. Tulimme syömään ja tilausta tehdessä ilmoitin tarvitsevani annokseni gluteenittomana. Lisäksi tilasin Kukko lagerin ruokajuomaksi, joka käsittääkseni on melko tunnettu gluteenittomaksi olueksi.Keliaakikko vm. -07 / Celiac since -07
Jetsu 10 messages – 05/02/2010 11:43 PM
zetorissa kävin minäkin syömässä vappuna.Only registered users can participate discussion. If you do not have a user account, please register. It's fast and free! If you have already registered, please log in at the top right menu.
Notice that anyone can add any kind of content into service. Also all advertised products are not gluten-free. Administrator is not responsible and you take full responsibility what you eat. If you notice vandalism or contents that include gluten, please notify the admistrator.