Mielenkiintoinen kysymys

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!
<< Start < Previous
Next > End >>
  • lollol 1 message10/02/2011 11:16 AM

    onko keliaakikolle sopivaa olla saunassa jossa heitetään kaljaa kiukaalle? pieni määrä kaljaa veden mukana saa semmotteen ruisleivän tuoksun saunaan mutta onko se sopivaa keliaakikolle?

  • ponipimu 239 messages10/02/2011 2:35 PM

    jos sinne heittää kukkoa tai muuta gluteenitonta olutta niin taatusti ei mitään haittaa ruisleivän tuoksusta onneksi saa nauttia vaikka sitä itse leipää ei voisi syödä. tämä oli kyllä päivän piristys!

  • Ad

  • lorangil 82 messages10/02/2011 3:27 PM

    Eipä ole kyllä ikinä käynyt mielessä että siitä mulle olis mitään haittaa.. Monesti olen tuollaisissa löylyissä ollut. Eihän se kalja mun ruoansulatuselimistöön siinä touhussa eksy. Hengitän vaan höyryä.

  • Tuulia 29 messages10/02/2011 3:47 PM

    Oluen pitää mennä suun kautta vatsaan ollakseen epäsopivaa.

  • milla 412 messages10/02/2011 6:26 PM

    EIpä siitä haittaa
    Meillä ukko usein heittää saunassa olutta kiukaalle... ihana tuoksu

  • Jezu  Admin10/02/2011 11:14 PM

    Eipä ole itselläkään aiemmin tullut mieleen Teoriassahan jos höyrystyvän oluen mukana tulisi vielä gluteenihiukkasia saunan ilmaan ja tätä ilmaa hengittelisit, voisi osa siitä päätyä myös vatsalaukkuusi

    Oma veikkaukseni on, että tuota kautta saatava gluteenin määrä olisi aika marginaalinen ja ainahan voi käyttää Kukkoa, Light beeriä tai jotain muuta gluteenitonta vaihtoehtoa, kuten jo aiemmin todettiin

    Ja tuoksustahan voi olla montaa mieltä, toiset tykkää, toiset vihaa.

    Keliaakikko vm. -07 / Celiac since -07

  • Kari 364 messages10/08/2011 10:13 PM

    Eikös se kaljan aromi kuitenkin mene keuhkoihin, eikä vatsaan.. Olen jonkun kuullut kertovan pikäkännistä saunassa kun kossua kiukaalle. Molemmat menetelmät luokittelisin suureksi tuhlailuksi

    Olin tänään läheisen ala-asteen siis koulu tapahtumassa. Thaimaalainen rouva tarjoili riisikääröja, vihannesta ja jauhelihaa, kaikki gluteenitonta. Oli hyvä lounas.

  • Ad

  • Reetta  719 messages10/09/2011 10:04 AM

    Enpä tykkää kaljan hajusta, en kiukaallakaan, joten ei tulisi mieleenkään heitellä kaljaa kiukaalle.

  • Jezu  Admin10/09/2011 11:10 PM

    Kari kirjoitti:
    Eikös se kaljan aromi kuitenkin mene keuhkoihin, eikä vatsaan.. Olen jonkun kuullut kertovan pikäkännistä saunassa kun kossua kiukaalle. Molemmat menetelmät luokittelisin suureksi tuhlailuksi

    Itse asiassa ilmaa voi haukkoa myös vatsaan, joka voi joillain aiheuttaa turvotusta:

    Tohtori.fi: Turvottaako? - Näin eroon pömppövatsasta (kohdat 3. ja 5.)

    Keliaakikko vm. -07 / Celiac since -07

<< Start < Previous
Next > End >>
Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!

Join the discussion

The most read discussions in category

Notice that anyone can add any kind of content into service. Also all advertised products are not gluten-free. Administrator is not responsible and you take full responsibility what you eat. If you notice vandalism or contents that include gluten, please notify the admistrator.

©2024 Glu.fi
Service infoNewsTerms of serviceTell friendHelp and rulesSuomeksiFeedbackSähkönsäästö ‐ Made ❤ Helsinki ‐ 0,017s