Masabi sushiravintola
Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!
KatjaRa 51 messages – 12/09/2011 2:17 PM
Onko jollakulla kokemuksia Masabi sushiravintolasta (Helsingin Itäkeskuksessa ja Espoon Sellossa)?
Olen ehkä lauantaina menossa ja sitä varten tiedustelin ravintolasta annosten gluteenittomuudesta. Tässä vastaus:
"Sushi on muuten gluteiinitonta, mutta riisin maustamiseen käytetyssä riisiviinietikassa on aivan marginaalinen määrä vehnää, joten se on aina mainittava näissä yhteyksissä. Valmistamme aina kerralla melko suuren määrän sushiriisiä ja maustamme sen saman tien, joten otamme aina tarpeen mukaan tuoreesta riisistä osan erikseen ja maustamme sen gluteiinittomalla etikalla. Myös gluteiinitonta soijaa on muuten aina saatavilla... Eli ei muuta kun nauttimaan sushista! Tervetuloa!"
Lupasivat myös tehdä mulle omat annokset kunhan ilmoitan tuloni etukäteen soittamalla/s-postilla.
Mitä mieltä olette tuosta riisiviinietikasta? Luulisin, että sama kuin soijakastikkeen kanssa, gluteeni häviää valmistusprosessissa? Uskallanko syödä kaikille tarjottavaa sushia vai kannattaako kuitenkin pyytää omat? Kiitos jos joku osaa valaista asiaa. Oikotie matkan mutkistaa.
Tuulia 29 messages – 12/11/2011 11:20 PM
Olen joskus kysynyt samaa riisietikka-asiaa Keliakialiitosta, jonka ravitsemusterapeutti (kopioin tähän suoran sitaatin) vastasi, että "Etikan valmistus on hyvin monivaiheinen käymisprosessi, jossa gluteeni tuhoutuu. Siispä voit jatkossakin nauttia sushia hyvillä mielin. Kaikki etikat ja
soijakastikkeet ovat gluteenittomia".
Eli nautitaan hyvällä ruokahalulla!
KatjaRa 51 messages – 12/12/2011 12:28 PM
Kiitos Tuulia.
Mä etsinkin viestini jälkeen liiton sivuilta sen sallittujen/kiellettyjen listan ja tarkistin sieltä. Kävin sitten eilen syömässä sushia hyvin mielin. Oikotie matkan mutkistaa.
Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!
Join the discussion
Only registered users can participate discussion. If you do not have a user account, please register. It's fast and free! If you have already registered, please log in at the top right menu.
The most read discussions in category
Notice that anyone can add any kind of content into service. Also all advertised products are not gluten-free. Administrator is not responsible and you take full responsibility what you eat. If you notice vandalism or contents that include gluten, please notify the admistrator.