Kaupassa

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!
<< Start < Previous
Next > End >>
  • taigis 101 messages09/01/2009 9:01 PM

    Tänään tuolla Joensuun Prisman jauhohyllyssä tuli mieleeni seuraava juttu.
    Glut.jauhot olivat aivan oikeaoppisesti siellä ylimmällä hyllyllä, mutta aika vähissä, eli niitä oli vain siellä hyllyn takareunassa muutamia pusseja.
    Minä olen pitkä, yli 180 senttinen ja juuri sain sieltä tarvitsemani jauhot kurotettua. Tuli mieleen, miten ne sieltä saa otettua itseäni lyhyemmät keliaakikot, jo 10 senttiä lyhemmälle voi olla lähes mahdoton tehtävä!

    Syömässäkin kävin,, lounasravintola, jossa näkyvillä vain päivän lounasvaihtoehdot.
    Tänään kaikki muut vaihtoehdot (4) sisälsivät gluteenia paitsi kantarellikeitto. Kaikki merkitty hyvin.
    Kysyin kassalta, eikö tosiaan olisi mitään muuta gluteenitonta kuin tuo keitto, ei oikein se maistunut ja oli kova nälkä!
    Kävi kysymässä keittiöltä ja sain lounashintaan oikein hyvän leikepihvin ranskalaisilla ja kunnon salaatein.
    Vatsa täysi ja hyvä mieli siitä!

  • Suviih  629 messages09/02/2009 10:58 AM

    Kyllä, se jauhon saaminen ylähyllyltä tällaiselle melkein 160 senttiselle on hankalaa jo silloin kun siitä edestä on otettu muutama laatikko. Muutaman kerran olen napannut avuksi sen jakkaran, jota työntekijät käyttävät hyllyjä täyttäessään. Tällöin olen kyllä siirtänyt siihen eteen muutaman paketin enemmän kuin itse tarvitsen että seuraava asiakas saisi omansa helpommin.
    Onneksi jakkaraan joutuu turvautumaan suht harvoin kun kuitenkin taitavat kauppojen työntekijät päivittäin siirrellä niitä paketteja lähemmäs reunaa.

    Gluteenittomia leivontaohjeita: http://www.gluteenitontaleivontaa.fi
    Blogin Facebook-sivut:
    https://www.facebook.com/gluteenitontaleivontaa

  • Ad

  • Viveka 127 messages09/02/2009 8:44 PM

    Jakkaralla kurotellaan täälläkin...

    ~ Gluten-free personality since 2004 ~

  • Ira 57 messages09/03/2009 1:19 PM

    Olin jo unohtanut, että suomessa on nuo gluteenittomat järjestetty samoihin hyllyihin, kuin normaaliruokaisten. Onko joka kaupassa näin?. Saksassa on erikseen (useimmissa kaupoissa)ihan oma hyllykkö, lattiasta kattoon pelkkiä gluteenittomia "kuivatuotteita" kuten jauhoja, mausteita, spagettia, keksejä, muroja,leipiä ja jne.Kontaminaatioriskiä ei ole ja ennenkaikkea näkee heti mitä kaikkea kaupassa on tarjolla ja ei tarvi ravata kauppaa ympäri. säästyy aikaa ja hermoja. Kaupassa, jossa käyn on vielä hyllyä vastapäätä pieni pakastin kaappi, jossa on gluteenittomat pakastetuotteet.
    Taitaa ruotsissakin olla näin järjestetty gluteenittomat tuotteet erikseen omalle hyllylle. mielestäni tämä on kätevämpää ja helpottaa elämää.Olisko mahdollista kenties suomessakin näin tehdä?

  • Herkuttelija 15 messages09/03/2009 4:15 PM

    Ainakin Kampin K-Supermarketissa Helsingissä on kaikki gluteenittomat jauhot, pastat, keksit, tuore- ja vakuumileivät yms. omalla hyllyllä. Järjestely on saanut kiitosta, ja Uudenmaan keliakiayhdistys palkitsi kauppiaan laajasta glut. tuotteiden valikoimasta.
    Yhdessä Kallion Alepassa oli yllättäen oma hylly kaikille gluteenittomille. Olin etsimässä jauhoja ja äimistelin, etteikö koko kaupasta löydy mitään gluteenitonta. Kunnes löysin hyllyn Mutta se taisi olla vain kokeilu, nyt tuotteet on taas tavallisten tuotteiden hyllyissä.

  • Ira 57 messages09/04/2009 9:13 PM

    No onpa hyvä, että on tuo oma hyllykkö osattu laittaa ja ennenkaikkea tosi hyvä, että on palkittu tuo kauppa valikoimastaan. Muuten, kun tuotteet on omalla hyllyköllä niin näkee myös, kuinka paljon tai kuinka vähän on tarjolla gluteenittomia kyseisessä kaupassa. Ihan hyvä, sillä joskus minäkin ohhottelen siinä kaupassa, missä käyn miten gluteeniton valikoima on varmastikin promillen verran normaaliruokaisten valikoimaan nähden. Olen kyllä suht tyytyväinen mitä saan ostettua, mutta aina on parantamisen varaa..

  • Siukku13 60 messages09/04/2009 10:46 PM

    Espoon MiniManissa on kanssa oma hyllynsä gluteenittomille. Siellä on musta myös ihan kiva valikoima, tai sitten se vaan näyttää isolle kun ne on kaikki yhdessä. Pakasteet on kyllä pakasteiden seassa.
    Mäkin olen toki kuullut tuosta Saksan valikoimasta. Saksa on ihan mun suosikkimaita ja diagnoosin jälkeen vielä hitusen enemmän...

  • Ad

  • Viveka 127 messages09/05/2009 11:04 AM

    Laitoinkin jo tuonne vinkkeihin Oulun reissun löydön eli Oulun Raksilassa sijaitsevan Prisman. Siellä oli oma osasto gluteenittomille tuotteille. Heti näki mitä kaikkea oli tarjolla, ei tarvinnut etsiskellä.

    Tuli siinä ihastellessa mieleen, että saattaahan noita tuotteita isommissa kaupoissa olla yhtä paljon, kuin kyseisessä Prismassa, mutta jos ne on ripoteltu ympäriinsä, niin kuka niitä kaikkia löytää...

    ~ Gluten-free personality since 2004 ~

<< Start < Previous
Next > End >>
Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!

Join the discussion

The most read discussions in category

Notice that anyone can add any kind of content into service. Also all advertised products are not gluten-free. Administrator is not responsible and you take full responsibility what you eat. If you notice vandalism or contents that include gluten, please notify the admistrator.

©2024 Glu.fi
Service infoNewsTerms of serviceTell friendHelp and rulesSuomeksiFeedbackSähkönsäästö ‐ Made ❤ Helsinki ‐ 0,015s