Kasvisliemikuutio?

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!
<< Start < Previous
Next > End >>
  • jopomatic 8 messages12/20/2009 3:55 PM

"Saattaa sisältää vehnäjäämiä", miten tämä korvataan soppaa tehdessä voi voiko käyttää ihan huoletta?

-Uusi ja epävarma keliaakikko-

• Susanna 4 messages12/20/2009 11:38 PM

Itse olen tarkka noiden suhteen, joten en käyttäisi tuotteita, joissa kyseinen merkintä on. Tosin joskus valmistajat testaavat mainitsemasi kaltaisia tuotteita, eikä niissä välttämättä ole haitallisia määriä gluteenia. Ei voi silti aina tietää.

Turvallista kasvisliemijauhetta (ilman mitään jäämiä) kuitenkin löytyy. Itse olen käyttänyt pariakin jauhetta, nyt en vaan kuolemakseni muista niiden nimeä. Luomutuote se toinen ainakin oli. Löytynee vähän suuremmista kaupoista.

Jos vähääkään helpottaa alkuahdistusta, niin loppujen lopuksi äkkiä tottuu haarukoimaan itselle sopivia tuotteita ja muistamaan mikä passaa. Kaikkea hyvää sulle!

• Ad

• gluteeniton 32 messages12/21/2009 8:58 AM

Meillä käytetään niitä nestemäisiä kasvis/kana/vasikan yms. fondeja, joita myydään lasipulloissa ainakin joka prismassa yms puodissa. Ne ainakin käyvät ja ovat minusta paremman makuisiakin...

• Viveka 127 messages12/21/2009 12:33 PM

Käytän Knorrin liemikuutioita. Niissä ei ainakaan lue tuota "saattaa sisältää", eikä aineosissa ole mitään epäilyttävää. Löytyy maukkaat liha-, kasvis- ja kalaliemikuutiot.

Parhaillaan muhii karjalanpaisti uunissa, johon lisäsin lihaliemikuution, kun ei tällä kertaa ollut luullista lihaa makua antamassa.

~ Gluten-free personality since 2004 ~

• tuiki 12 messages12/23/2009 10:29 PM

knorr valmisteet ovat gluteenittomia,
    sanoi ravintoterapeuttini vastikään..

• seikku 36 messages12/23/2009 11:32 PM

Knorrin kanaliemikuutiossa lukee tuoteselosteessa aromi(mm. hiivauute, vehnä)?? Liha ja kasvisliemikuutioissa en sen sijaan ole nähnyt mitään epäilyttävää.Knorrin sivuilla kyllä lukee, että ovat gluteenittomia.

• Suviih  629 messages12/25/2009 6:58 PM

Minäkin huomasin, että Knorrin kanaliemikuutiossa on varoitus, vaikka muissa ko firman kuutioissa en ole varoitusta nähnyt. Sen sijaan Rainbown kanaliemikuutiossa ei varoitusta ole (vaikka Rainbown lihaliemessä onkin), niitä olen nyt sitten käyttänyt kanaruokiin.

Gluteenittomia leivontaohjeita: http://www.gluteenitontaleivontaa.fi
    Blogin Facebook-sivut:
    https://www.facebook.com/gluteenitontaleivontaa

• Ad

• Vaula 141 messages12/26/2009 6:42 PM

Susanna kirjoitti:
    Turvallista kasvisliemijauhetta (ilman mitään jäämiä) kuitenkin löytyy. Itse olen käyttänyt pariakin jauhetta, nyt en vaan kuolemakseni muista niiden nimeä. Luomutuote se toinen ainakin oli. Löytynee vähän suuremmista kaupoista.

Ainakin Reformin kasvisliemijauhe on keliaakikolle turvallinden, samoin Herbamaren kasvisliemikuutio. (http://www.vogel.fi/product-finder/elintarvikkeet/Herbamare_kasvisliemitiiviste.php)

<< Start < Previous
Next > End >>
Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!

Join the discussion

The most read discussions in category

Notice that anyone can add any kind of content into service. Also all advertised products are not gluten-free. Administrator is not responsible and you take full responsibility what you eat. If you notice vandalism or contents that include gluten, please notify the admistrator.

©2024 Glu.fi
Service infoNewsTerms of serviceTell friendHelp and rulesSuomeksiFeedbackSähkönsäästö ‐ Made ❤ Helsinki ‐ 0,01s