Junassa gluttia?

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!
<< Start < Previous
Next > End >>
  • ponipimu 239 messages06/02/2010 6:14 PM

    Nyt pukkas junamatkaa, ja en ole junassa matkannut sitten opiskeluvuosien...

    Miten mahtaa gluteeniton onnistua, matkalla pohjanmaalta Helsinkiin, pendoliinolla ja intercityllä.

    Kävin pikaisesti katsomassa vr:n sivuilta infoa ja joissakin annoksissa perässä oli (L,G) mutta sehän nyt ei takaa mitään jos oikein tarkkoja ollaan.

    Kai sieltä saa muutakin juotavaa ja syötävää kuin kahvia, limsaa ja salaattia, mukana on tytär joka varmasti nitisee jos kunnon ruokaa ei ole saatavilla. Meillä on sen verran tiukka aikataulu ettei ehditä ruokailemaan Hesassa.

    Omia eväitä toki otetaan mukaan mutta ei ne leivätkään säily koko päivää, ja kauheaa ruokavarastoa ei viitsisi kantaa kun muutakin varustetta on mukana.

  • azulita 5 messages06/02/2010 6:44 PM

    heisan
    itse keliaakikkona matkasin pendolinossa ja intercityssa ihan vahan aikaa sitten...ja pendolinossa oli ainakin vaan gluteenitonta sampylaa mozzarella juusto taytteella ..tais olla salaatinlehtikin mukana ja tomaattisiivu. sampylankin olemassa olosta oli ensin epaselvyyksia, loytyi sitten pakkasesta.
    parasta ehka kuitenkin ottaa omat evaat mukaan.

  • Ad

  • KattiMatikka 271 messages06/07/2010 9:49 AM

    Itse olen syönyt junassa näitä annoksia, joissa on ollut G merkintä perässä (esim. lihapullat). Tosin olen myös kassalla tilatessa sanonut, että "gluteenittomana tuo lihapulla-annos". Ja sitten kuulin, että kassa-henkilö sanoi sille takana pyörivälle, että "gluteeniton lihapulla".
    Ihan jees homma toimi

    Kai sieltä jotain gluteenitonta kahvileipääkin saa. Itse en ole ikinä glutti-sämpylään junassa törmännyt. En tosin ole kysellytkään

  • annakristiina 27 messages06/07/2010 10:44 AM

    Samoin olen syönyt lihapullia ja broilerkastiketta junassa, gluteenitonta oli ja ihan hyvää Sämpyläpuoli oli
    heikompaa, joten söin sitten kunnon aterian. Makeannälkään löytyi sitä tuttua Daim-kakkua

  • Tallulah 476 messages06/07/2010 11:29 AM

    Olen monesti syönyt gluteenittoman sämpylän, se on joka kerta ollut joko Moilasen tavallinen vaalea sämpylä tai sitten auringonkukkasämpylä. Väliin saa salaattia ja kurkkua, tomaattia, juustoa tai kinkkua. Ruoka-annoksissa oli ennen lohikeitto (sai gluteenitonta sämpylää sen kanssa) mutta listojen uusimisen jälkeen sitä ei enää ole. En ole siis ruoka-annosta syönyt aikoihin junassa.

  • taigis 101 messages06/07/2010 2:43 PM

    Minä söin Helsinki-Joensuu junassa toukokuun lopulla Lohikeittoa johon sai gluteenittoman sämpylän mukaan.
    Oli oikein maukasta!

  • ponipimu 239 messages06/09/2010 1:20 AM

    no nyt reissu tehty, mukana oli omaa evästä ja paljon. junasta ostimme vain kahvia ja jäätelöä.

    olisi ollut ruokaa gluttina mutta ehdeimme sittenkin kurvata kotipitsan kautta ja söimme sitä paluumatkalla. terveisiä vaan vieruspenkillä kuolaaville, oli hyvät tuoksut meidän vaunussa!

  • Ad

  • birgitta 8 messages06/11/2010 10:08 AM

    Matkustin junassa poikani kanssa,joka keliaakikko.Siellä kahvileipänä muoviin pakatut muffinssi ja kanelipulla.

<< Start < Previous
Next > End >>
Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!

Join the discussion

The most read discussions in category

Notice that anyone can add any kind of content into service. Also all advertised products are not gluten-free. Administrator is not responsible and you take full responsibility what you eat. If you notice vandalism or contents that include gluten, please notify the admistrator.

©2024 Glu.fi
Service infoNewsTerms of serviceTell friendHelp and rulesSuomeksiFeedbackSähkönsäästö ‐ Made ❤ Helsinki ‐ 0,01s