Hotelliaamiainen Saksassa

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!
<< Start < Previous
Next > End >>
  • Ninni 114 messages12/01/2009 8:46 AM

    Kokemattomana keliaakikkona olen lähdössä Hampuriin. Saako yleisesti hotelli aamiaisella gluteenitonta leipää vai onko tällaiset toivomukset syytä ilmoittaa jo etukäteen?

  • KattiMatikka 271 messages12/01/2009 10:33 AM

    En usko, että edes toivominen auttaa... Tai voi olla, että juuri sun valitsema hotelli on tosi tiedostava ja muutenkin huippu, mutta ikävä kyllä Saksassa keliakia-tietoisuus ei ole kovinkaan kummoista.

    Suosittelen lämpimästi omien leipien ottamista mukaan!!!

    Ja vaikka tarjoaisivat jotain leipää niin kontaminaatiosta eivät takuulla ole kuulleet eli takuuvarmasti on leikattu samalla veitsellä kuin muitakin leipiä ja samalla leikkuulaudalla...

    Oma leipä paras leipä

  • Ad

  • Tallulah 476 messages12/01/2009 11:31 AM

    Ilman muuta ilmoitat, tai siis kysyt että onko mahdollista ja jos ei ole niin kysy voitko tuoda omat leivät jos leipää aamiaisella haluat. Olet siis tarkistanut että aamupala kuuluu? Saksassa kun aika harvassa hotellissa hintaan edes kuuluu aamupala.

  • KattiMatikka 271 messages12/01/2009 7:48 PM

    Mä en ole edes koskaan vaivautunut kysymään saako omaa leipää tuoda. Omat leivät mukaan vaan

  • Zlatan 44 messages12/01/2009 9:23 PM

    Aina kannattaa yrittää, Saksassa tosin en ole saanut leipää aamulla. Koska etukäteen ei tiedä jos saa leipää niin minulla on aina leipää mukana mutta sitten joskus hotellit ovat yllättäneet, muun muassa Prahassa olivat hankkineet riisikakkuja ja Gdanskissa kaikista paikoista olivat hankkineet glut.leipää. Luulen että Puolassa ei löydy montaa glut leipomoa mutta minulle ne ole hankkineet jopa kahta eri lajia leipää. Niitä saa kuulemma tilaamalla postissa. 10+ sille hotellille.

  • Ira 57 messages12/03/2009 6:12 PM

    saksassa tiedetään todella vähän keliakiasta. on todella onnea , jos joku sattuu tietämään, mutta ottavat asian vakavasti (ainakin joka kerta minun kohdalla ) ja pyrkivät palvelemaan. tottakai kannattaa ilmoittaa asiasta etukäteen. Minulle oltiin ostettu viimeksi kaksi ihanaa leipää, joita ei tarjoiltu valmiiksi leikattuna, vaan toivat pöytään lautasella. tietty koskaan ei voi tietää, joten ne vanhat neuvot, että omat eväät mukaan on tietenkin hyvä vinkki ja itse tekisin niin jokatapauksessa. Muuten jos makkaraa ja leikkeleitä kaipaat niin käypä kaupassa tutustumassa sellaiseen merkkiin kuin (toivottavasti muistan oikein) Grünenwalt tai grünenwalder, ovat melkein kaikki gluteenittomia ja laktoosittomia ja merkintä on paketissa. Paketissa on tunnusmerkkinä punainen tuulimylly.

  • Ira 57 messages12/03/2009 7:04 PM

    toi nimi meni väärin...eli se on ruegenwalder js tuulimylly on tunnutsmerkkinä ja tosiaan paketissa hyvät merkinnät gluteenittomuudesta ja laktoosittomudesta. tuotemerkkiä löytyy ihan tavallisista marketeista. toinen hyvä on DS gluteeniton vaalea sämpylä, saksassa löytyy nimeltä kaisersemmel.pakastetuote ja ei tarvi mikroa,sulaa suht nopeasti itsekseen ja hinta ei paha n.3,50 eur 6 sämpylää. Tosin en tiedä löytyykö just Hampurin marketeista DS:n tuotteita hyvin.toivottavasti!

  • Ad

  • KattiMatikka 271 messages12/03/2009 8:13 PM

    Saksassa kannattaa suunnata ns. luontaistuotekauppoihin. Monessa on hylly gluteenittomille tuotteille ja parhaat GL-myslit olen hamstrannut Saksasta. Tosin Hampurissa en ole käynyt Saksalaisia GL-tuotteita voi katsella vaikkapa http://www.querfood.de/index.php osoitteesta

<< Start < Previous
Next > End >>
Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!

Join the discussion

The most read discussions in category

Notice that anyone can add any kind of content into service. Also all advertised products are not gluten-free. Administrator is not responsible and you take full responsibility what you eat. If you notice vandalism or contents that include gluten, please notify the admistrator.

©2024 Glu.fi
Service infoNewsTerms of serviceTell friendHelp and rulesSuomeksiFeedbackSähkönsäästö ‐ Made ❤ Helsinki ‐ 0,034s