Finnairin palvelu heikkenee

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!
<< Start < Previous
Next > End >>
  • Jezu  Admin08/10/2014 11:02 PM

    Lensin heinäkuussa Krakovaan Finnairilla. Lennon hinta oli kohdillaan, joten ei tarvinnut miettiä muita vaihtoehtoja. Yllätys oli kuitenkin suuri, kun enää lennolla ei tarjottu gluteenitonta sämpylää. Itse asiassa myös tavikset joutuivat maksamaan sämpylöistään 6 euroa (olivat sentään Chef Wotkinsin tuotantoa). Lentoa varatessa kyllä kysyttiin gluteenittomuudesta, joten koin tulleeni hieman huijatuksi.

    Vielä pari vuotta sitten Varsovaan lentäessäni lennolla tarjottiin gluteeniton sämpylä ja vieläpä ilman lisämaksua.

    Tähän asti olen useasti valinnut Finnairin euroopanlennoille gluteenittoman tarjoilun takia. Eipä tarvitse enää valita. Lufthansa tuppaa olemaan edullisempi ja heillä sentään juomatarjoilu sisältyy vielä hintaan... edes vähän luksusta Ja toki halpalentoyhtiöt vievät sitten vielä paljon edullisemmin perille ilman tarjoiluja.

    Harmi, että Finnair ei enää palvele erityisruokavalioasiakkaita kuten ennen Mielellään olisi tukenut kotimaista vaihtoehtoa myös tulevaisuudessa.

    Keliaakikko vm. -07 / Celiac since -07

  • Meje 6 messages08/11/2014 6:23 AM

    Lennän Finnairin Helsinki-Bangkok –reittiä n. 6 krt/v. Gluteenittoman aterian laatu laskee kuin lehmän häntä. Puolitoista vuotta sitten, kun keliakia-diagnoosin sain, matkustin bisneksessä ja ihastelin gluteenitomman aterian runsautta ja makuja.

    Sittemmin bisneksen safkat ovat olleet ala-arvoisia lipun hintaan nähden. Turistissakin olen tuota väliä mennyt, ja täytyy todeta että mitään eroa ei ole bisneksen gluteenittomaan (no, sampanjaa bisneksessä lipittäessä ruualla ei kai enää niin väliä..). Kumpaakin matkustusluokkaan olen alkanut ottaa omia eväitä mukaan, ruoka on ollut suorastaan pahan makuista, erityisesti Bangkokin päästä matkustaessa : (

  • Kari 364 messages08/12/2014 10:03 AM

    Niin, kai se on kirkkaasti monen matkustavaisen tiedossa, miten Finnair käy rajua kuolinkamppailua. En tunne montakaan firmaa, jossa niin harva työvoimasta olisi yrityksen omistaja. Ihan oikeesti, se näkyy asiakkaiden kohtelussa.

    Elettiin aikaa 10v+ sitten kun olin 100 päivää vuodessa reissussa, paljon aikaa kulutin lentokentillä ympäri maailmaa. Finnairin Platinakortti ja SAS:n kultainen, joten tarjoilu pelasi.

    Kerran puolen päivän maissa olin lähdössä United Airlinesilla Chicagosta Texasin Dallasiin. Lounasajan lähestyessä kävin vastaanottotiskillä jututtamassa tummahkoa naisvirkailijaa; Kysyin josko lounas tarjoillaan lennolla? Sanoi, että ollaan niin persaukinen firma, että ole onnellinen jos lento vie sut sinne mihin lipun olet ostanut..älä kuule uneksikaan mistään lounaasta. Käy mäkkärillä äkkiä, ettet myöhästy lennolta. Niin, tuohon aikaan keliakiasta en ollut koskaan kuullutkaan. Siis lounaaksi hampparia ja olutta. Ei jäänyt nälkä

    Olin tietokone-tuki-gurun, kolleegani, kanssa 5 firmassa Japanissa - kait pari viikkoa. Luotijunalla ja lentäen. Tuli tutuksi sikäläinen asiakaspalvelu junassa ja lennoilla. Paluumatka tehtiin myös yhdessä, Finnairilla, bisneksessä, silloin vielä ex-firmassamme sallittua pitkillä lennoilla. Jälkipalaverissa kotona kysyin kaverilta, että kerropa päällimmäiset tuntemukset; Eka yli muiden oli, että Japanista lähtiessä Finnairin käsiin astuessa palvelu loppui siihen!! Tuo kommentti on edelleen muistissa, ja aikaa on tuosta 15 vuotta.

    Nykyisin vältän viimeiseen asti yli 3h lentoja. Palvelu ja G-ruoka vain on vedetty niin nollaan. Ryanair kyllä on kovasti joustava omien eväiden tuomisen kanssa, ja myyvät oikein hyvää viiniäkin. 50e Lontooseen esim, noh, matkustusaikataulujen kanssa tarttee olla hiukka epämukavalla puolella.

    Olin tänään läheisen ala-asteen siis koulu tapahtumassa. Thaimaalainen rouva tarjoili riisikääröja, vihannesta ja jauhelihaa, kaikki gluteenitonta. Oli hyvä lounas.

  • Jezu  Admin08/12/2014 12:34 PM

    "Hauskana" yksityiskohtana tällä Krakovan lennolla vielä se, että aina aiemmin ottanut eväsleivät mukaan myös Finnairin lennolle sen varalle, että tarjoilu ei pelaa. Tällä kertaa päätin ottaa rennosti ja jättää kaikki naposteltavat kotiin, kun luotin Finnairin hoitavan homman kotiin tälläkin kertaa. Ei hoitanut.

    Täytyy kyllä myöntää, että Finnair on pahassa puristuksessa enemmän palvelua tarjoavien yhtiöiden ja halpalentöyhtiöiden välissä. Nyt firma ei ole kumpaakaan.

    Keliaakikko vm. -07 / Celiac since -07

<< Start < Previous
Next > End >>
Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!

Join the discussion

The most read discussions in category

Notice that anyone can add any kind of content into service. Also all advertised products are not gluten-free. Administrator is not responsible and you take full responsibility what you eat. If you notice vandalism or contents that include gluten, please notify the admistrator.

©2024 Glu.fi
Service infoNewsTerms of serviceTell friendHelp and rulesSuomeksiFeedbackSähkönsäästö ‐ Made ❤ Helsinki ‐ 0,026s