Elintarvikealan lakot

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!
<< Start < Previous
Next > End >>
  • Jezu  Admin04/21/2010 12:08 AM

    Oletteko huomanneet, että gluteenittomien tuotteiden saatavuudessa olisi ollut ongelmia elintarvikealan lakkoilun takia? Itse olen huomannut vajausta vain einestuotteissa.

    Keliaakikko vm. -07 / Celiac since -07

  • evita 62 messages04/21/2010 6:34 AM

    Viimeksi,kun oli se lakko,oli Hämeenlinnan prismassa kaikki muut leipälaatikot tyhjinä,mutta gluteenitonta oli hyllyn täydeltä.Oli mukava tunne,kun oli kerrankin niinpäinValmisruoka hyllyissä oli vajauksia,mutta syötävää löytyi.Muutenkin kyseinen prisma on pitänyt gluteeniton leipä valikoimansa monipuolisena,samoin kahvila Presso.

  • Ad

  • Mamma 117 messages04/21/2010 2:00 PM

    Oletteko huomanneet, että gluteenittomien tuotteiden saatavuudessa olisi ollut ongelmia elintarvikealan lakkoilun takia? Itse olen huomannut vajausta vain einestuotteissa.

    En minäkään juuri muuta vajautta ole huomannut kuin einespuolessa. Tosin valmistuotteita tulee meillä aika vähän käytettyä muutenkin, teen mieluiten ruoat itse. Eipä tullut hamstrattua viime lakonkaan aikana mitään, enkä hamstraa nytkään. Kaapista löytyy yleensä aina perustarvikkeita ruoan laittoon ja ajattelinkin katsoa miten pärjäämme näillä tämän lakon ajan. Maitoa pitää hakea, jos hyllyltä löytyy. Ja kasviksia Ei muuta kun pakastimet ja kaapit tyhjiksi ja porukat tekemään vaikka hernekeittoa. Hand made.

  • Mamma 117 messages04/21/2010 2:02 PM

    *höh* piti vastata lainauksella. No tää it puoli ei oo ihan mun alaa

  • Reetta  719 messages04/21/2010 9:07 PM

    Tällä paikkakunnalla on ilmeisesti keliaakikko-hamstereita? Kävin iltakahdeksan jälkeen S-Marketissa ja Vuohelan loota oli hamstrattu melkein tyhjäksi. Tänään on ollut viikon eka toimituspäivä, toinen on perjantaina. Itsellä ei ollut tarvetta ostaa leipää. En usko, että Vuohela kuuluisi lakon piiriin.

    Eineshyllyt näytti aika tyhjiltä.

    Jotenkin tosi outoa tuo ihmisten hamstraaminen. Jopa se yhden päivän lakko aiheutti sen. Ymmärtäsisin, jos hyllyjä tyhjentämässä olisi iäkkäämmät ihmiset, jotka on eläneet sodan jälkeen pula-ajan ja ostokorttielämän, mutta että nuoret ihmiset! Ei mee jakeluun.

    Itse kullakin on varmaan noita ylimääräisiä renkaita tuolla vatsan seutuvilla, joten nyt voisi ottaa "vararavinnot" kulutukseen.

  • Mamma 117 messages04/22/2010 12:39 PM

    Samaa mieltä Reetan kanssa. Viimeksi kun oli se yhden päivän lakko, radiosta tuli ohjelma jossa kyseltiin ihmisiltä, aiotteko hamstrata ruokaa, eräskin nuori nainen kertoi, voi kyllä toki pakastin täyteen! No, on varmaan vieläkin niitä "nakkimakkaroita" pakastin täynnä.

  • MrsBucket 92 messages04/22/2010 1:23 PM

    Tähän asti ei ole ollut mitään ongelmia saada kaikkea sitä, mitä yleensä käytän, eli perunoita, jauhoja, hiivaa, lihaa sekä kalaa. Muuta en tarvitse ja tällä hetkellä minulla on niitä kotona ainakin kahdeksi viikoksi, kuten yleensäkin.
    En ole tietoisesti hamstrannut, mutta saattaa olla, että jos tulee pitkiä viiveitä toimituksiin ja ihmiset käyttäytyvät kuten nyt, hamstraten hullun lailla kuin sota olisi, saattaa tässä joutua muuttamaan itsekin tapojaan.

  • Ad

  • Tallulah 476 messages04/22/2010 2:46 PM

    Reetta, täällä noin käy aina. Menen kauppaan töiden jälkeen (noin klo 16) ja tosi monesti Vuohelan hyllykkö on jo tyhjä vaikka toimitus on ollut sinä päivänä.
    Käsittämätöntä se hamstraus kyllä, onneksi ei ole pulaa mistään sellaisista tuotteista mitä itse olisin ostamassa.

  • Suviih  629 messages04/22/2010 3:44 PM

    Ei ole omissa vakiokaupoissa ainakaan näkynyt lakot gluteenittomissa tuotteissa. Tavallisten leipien ja lihatuotteiden kohdalla on ollut vain vajausta. Täälläkin oli jo eilen hamstrattu kaikki jauhelihat oman lähikaupan hyllystä

    Gluteenittomia leivontaohjeita: http://www.gluteenitontaleivontaa.fi
    Blogin Facebook-sivut:
    https://www.facebook.com/gluteenitontaleivontaa

<< Start < Previous
Next > End >>
Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!

Join the discussion

The most read discussions in category

Notice that anyone can add any kind of content into service. Also all advertised products are not gluten-free. Administrator is not responsible and you take full responsibility what you eat. If you notice vandalism or contents that include gluten, please notify the admistrator.

©2024 Glu.fi
Service infoNewsTerms of serviceTell friendHelp and rulesSuomeksiFeedbackSähkönsäästö ‐ Made ❤ Helsinki ‐ 0,009s