Jezu Admin – 12/31/2009 12:40 AM
Kävi sellainen ihme, että Tampereen New York -ravintolassa jaettiin laskun yhteydessä Chupa Chups -tikkareita "jälkiruoaksi." Siitäpä heräsi kysymys, ovatko nuo gluteenittomia? Ainoa tieto minkä netistä löysin on tuo Viking Linen tax-free-kuvasto, jossa "Mega chups" -niminen tuote on määritelty gluteenittomaksi:Keliaakikko vm. -07 / Celiac since -07
Vaula 141 messages – 12/31/2009 8:21 AM
En kyllä Viking Linen tax free -kuvaston tietoihin luottaisi satavarmasti, kun siellä on aiemminkin ollut väärää tietoa tuotteiden gluteenittomuudesta.
Tallulah 476 messages – 12/31/2009 8:44 AM
Löytyisikö chupachups.com sivuilta mistä se on tehty?
Eikös tuollaiset karkit yleensä kuitenkin ole gluteenittomia?
Suviih 629 messages – 12/31/2009 10:38 AM
Olen itse niitä joskus vuosia sitten syönyt, olivat myynnissä silloin semmoisessa isossa muovisessa purkissa ja purkin kyljessä oli tuoteseloste mikäli vain oikein muistan. Silloin selosteessa ei ollut mitään kiellettyä, mutta tikkareisen sisältö on toki voinut muuttua.Gluteenittomia leivontaohjeita: http://www.gluteenitontaleivontaa.fi
Blogin Facebook-sivut:
https://www.facebook.com/gluteenitontaleivontaa
KariK 27 messages – 12/31/2009 4:02 PM
Valmistajan Faq-sivuilla http://www.chupachups.com/website/faqs.asp#B8 on tieto että kaikki paitsi Colan makuiset olisivat gluteenittomia.
Minulla linkki ei suostu aukeamaan Firefox-selaimella mutta IE:llä ei ole ongelmia. Tässä sivulla oleva teksti:
Jezu Admin – 12/31/2009 6:19 PM
KariK kirjoitti:
Keliaakikko vm. -07 / Celiac since -07
KattiMatikka 271 messages – 01/04/2010 6:52 PM
Mun mielestä ne kolan makuiset oli just niitä parhaita...
kipa 1 message – 01/04/2010 8:30 PM
Mitä ihmettä ne colanmakuiset sitten sisältää jos ne ei ole gluteenittomia? Söin nimittäin ihan vasta Lauantaipussista tulleen Chupa Chups -colatikkarin, eikä pussin kyljessä ainakaan ollut mainittu mitään gluteenia sisältävää. (Tikkarin omasta paperistahan asiaa ei saa selville, kun ne on aina liimattu ihan ruttuun ja repeävät vain kun yrittää siististi aukaista)
Jezu Admin – 01/05/2010 12:07 AM
kipa kirjoitti:
Keliaakikko vm. -07 / Celiac since -07
taigis 101 messages – 01/05/2010 8:36 AM
En ole pitkään aikaan ostanut lauantai-pussia, mutta aina olen sitä pitänyt gluteenia sisältävänä. Ainakin ennen se sisälsi ns. liitulakuja, valkoisella kuorella olevaa lakritsia, joka ei ole gluteenitonta.Tallulah 476 messages – 01/05/2010 11:29 AM
Itse kuvittelisin että se tikkari on kaikissa sama, ja vain se makuaine lisätään joka erottaa ne toisistaan. Miten colan maussa voisi olla gluteenia? Keinotekoisia aromeja ne kuitenkin on kaikissa.
omnom 8 messages – 11/20/2011 8:23 PM
Ei ole mulle kyllä tullut mieleenkään, että noissakin voisi olla gluteenia.. Mullakin oli ne cola- tikkarit lemppareitten joukossa..
Minni 54 messages – 11/25/2011 12:57 PM
Cadburyn sivuilla luki että cola ja cola lemon ei ole gluteenittomia juuri mallasuutteen vuoksi. Eli luulisin kuitenkin että niitä voi syödä kunhan ei pussillista kerralla vedä...
Only registered users can participate discussion. If you do not have a user account, please register. It's fast and free! If you have already registered, please log in at the top right menu.
Notice that anyone can add any kind of content into service. Also all advertised products are not gluten-free. Administrator is not responsible and you take full responsibility what you eat. If you notice vandalism or contents that include gluten, please notify the admistrator.