Bryssel? Kokemuksia?

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!
<< Start < Previous
Next > End >>
  • KattiMatikka 271 messages03/04/2009 7:33 PM

    Avasin jo tämän viestin kertaallen, mutta otsikko oli niin huono, että laitanpa uudelleen

    Anteeksi, anteeksi kuormitus...

    Olen jo jonkin verran erilaisia kauppoja ja ravintoloita löytänyt (esim. CYE:n travelnetistä), mutta mielelläni kuulen hyvistä kokemuksista. Esim. onko joku käynyt Het Warm Water-ravintolassa?

  • jori-o 84 messages03/06/2009 2:58 PM

    Olen myös menossa Brysseliin. Saisiko osoitteen tuohon ravintolaan, niin voisi etsiä kartalta.

  • Ad

  • KattiMatikka 271 messages03/06/2009 6:00 PM

    http://www.hetwarmwater.be/

    on paikan nettisivut. Belgian flaaminkielisen keliakiayhdistyksen keskustelupalstalta poimin tuollaisen ravintolan, mutta ihan niin hyvin flaami ei taivu, että tietäisin onko kokemukset positiivisia vai negatiivisia

    Mutta pastaruokia pitäisi ko. paikasta saada gluteenittomana...

  • Ellu 3 messages03/06/2009 9:29 PM

    Tämä aihe kiinnostaa minuakin kovasti, olemme perheen kanssa lähdössä siihen suntaan ja juniorille (keliaakikko) täytyisi löytää ruokapaikkoja ja kauppoja mistä ruokaa voi ostaa ettei tarvitse kaikkea kantaa kotosuomesta

  • KattiMatikka 271 messages03/08/2009 8:27 PM

    Koska kenelläkään ei ole parempaakaan tarjota, niin esitänpä edes sen, mitä olen netistä löytänyt eli alla on linkit:

    Tuosta celiac youth of Europen kohdalta pitää vaan vasemmalta klikata "Travel net" ja sieltä valita Belgia. Kielikäännöksetkin löytyvät. Samalla laitan tuohon loppuun Uudenmaan keliakiayhdistyksen keskustelupalstan ketjun Brysselistä. Tuota ITALIA IN TAVOLA ravintolaa on sen verran ketjussa kehuttu, että ainakin sen ajattelin metsästää.

    (Rue De La Croix de Fer, 98
    1000 Bruxelles
    Tel and fax : +32 (0) 2 / 217 53 90)

    http://cye.freehostia.com/

    http://vcv.coeliakie.be/tiki-view_forum_thread.php?comments_parentId=1741&topics_threshold=0&topics_offset=32&topics_sort_mode=commentDate_desc&topics_find=&forumId=2

    http://vcv.coeliakie.be/tiki-view_forum_thread.php?forumId=9&comments_parentId=2044&highlight=brussel

    http://keliakiayhdistys.fi/forum/viewtopic.php?t=288&highlight=bryssel

  • jori-o 84 messages03/10/2009 10:51 AM

    Löysin tuon ITALIA IN TAVOLA ravintolan paikan googlen kartalta. Myös sen MPRfood kaupan. Ovat kävelymatkan päässä hotellistani. Täytyy käydä molemmissa.

  • Jezu  Admin03/10/2009 11:39 AM

    jori-o kirjoitti:
    Löysin tuon ITALIA IN TAVOLA ravintolan paikan googlen kartalta.

    Tässä muillekin kartta näytille:

    Rue De La Croix de Fer, 98 1000 Bruxelles

    Keliaakikko vm. -07 / Celiac since -07

  • Ad

  • KattiMatikka 271 messages03/10/2009 11:54 AM

    Kun vielä saisi selville oman hotellin osoitteen, niin sitten voisi itsekin orientoitua

  • jori-o 84 messages03/28/2009 12:37 PM

    KattiMatikka milloin olet menossa Brysseliin? Kerro täällä sitten mitä löytyi. Itse lähden kesäkuun alussa.

  • KattiMatikka 271 messages04/01/2009 3:02 PM

    Terveisiä Brysselistä! Jotenkin ihanan pieni pääkaupunki. Ainakin siis keskusta, missä itse tuli pyörittyä. Ihan sympaattinen paikka vaikka on muutakin kuullut. Ranskaa olisi ihan hyvä osata ainakin pakolliset hyvää päivää ja kiitos.

    Ja sitten sitä gluteenitonta asiaa. Tätä MPR kauppaa, joka kuulemma on iso ja hieno en lähtenyt metsästämään, koska sinne olisi pitänyt mennä julkisilla (muilla kuin metrolla).

    Tavallisia ruokakauppoja ei niin hirveästi keskustassa näkynyt ja ne, missä kävin niin ei näkynyt gluteenittomia tuotteita.

    Suklaata ostin itselleni GODIVA nimisestä suklaakaupasta, josta löysin tryffeleitä, joiden valmistusaineluettelossa luki "wheat starch" eli vehnätärkkelys. PIERRE MARCOLINI niminen suklaakauppa on se ihan top1 paikka ja olihan se hieno. Luin muutaman tekstin, jossa luki, että "may contain nut, gluten, milk and soy" ja siitä kaupasta ei sitten lähtenyt mitään minulle. Vehnäkumppani kehui kovin paikan tuotteita. Pakko uskoa Siellä oli yksi rasia, jossa oli useita suklaalajeja ja siinä rasiassa ei ollut varoituksia. Ja pari sen rasian tuotetta olisi ollut gluteenittomia. Mutta en jaksanut lähteä vitriinistä kyselemään. Aina ei viitsi, kuten tiedätte

    Löysin tämän ITALIA IN TAVOLA ravintolan. Helppo löytää. Ja söin siellä lounaaksi lasagnea. Ravintolasta saa tosiaan kaikennäköisiä pasta ja pizza-annoksia ja minulle tuotiin erikseen vielä kaksi maissimuffinssia kun muissa pöydissä oli leipätikkuja. Ravintolaa pitää ihanan sympaattinen pariskunta ja yhdessä toivat mulle ruokaa. MUTTA pariskunta ei puhu englantia eli kannattaa muistaa sanoa "senza glutena" italiaksi tai osata puhua ranskaa. Myös aukioloajoista varoituksen sana eli tätä kirjoitettaessa huhtikuussa 2009 paikka oli auki ma-pe 12-15 ja pe-la 19-22 (muistaakseni!). En ole ihan varma oliko se la ja su ilta-ravintolana vai pe ja la... Mutta pointti on se, että lounasta saa mutta arki-iltaisin ravintola EI ole auki.

    Löysin kuitenkin matkaoppaasta L'achepot nimisen ravintolan St. Cathrinen metroaseman läheltä ja se oli aivan IHANA paikka. Olen myöhemmin lukenut lukuisia ylistäviä arvosteluja ko. paikasta ja ei sitä turhaan kehuta. Tuossa pieni flaaminkielinen video paikasta ja nainen videolla on omistaja. Tarjoaa ranskalais-belgialaista ruokaa. Omistajat (perhe) ravintolassa töissä. Olin siellä kahdesti syömässä ja ruoka oli TOSI TOSI hyvää. Hinta-laatu-suhde kohdallaan. Michelin-listalla "suositeltuja ravintoloita" (ei siis tähteä, vielä). Puhuvat englantia, flaamia ja ranskaa. Esitin kielikäännöksen ja tarjoilija kävi keittiöstä kysymässä, mikä ruoka käy. Sama asia jälkiruoan kanssa. Tarjoilija jopa muisti, kun toi jälkiruokalistan, että "ah, gluten, un moment" ja kävi keittiössä kysymässä, mikä soveltuu. Mainio palvelu ja hienosti meni. Ottivat asiallisesti tämän keliakian. Jälkiruoaksi aivan taivaallista suklaamoussea... Jota tuotiin lisää
    Osoite:
    1 place St Cathérine, 1000 Brussels
    http://www.brusselnieuws.be/artikels/multimedia/video/070223_achepot

    Takaisin tullessa Helsinki-Vantaan lentoasemalla Picnic ravintolassa kävin kysymässä, onko jotain suolaista gluteenitonta. Poika totesi, että on sellainen sämpylä... Sitten kysyi toiselta kaverilta, että mites se nyt menikään ja naureskeli sitten, että on harjoittelija ja pitää kaikki uudet jutut kysyä. Sämpylän sai juusto tai kinkku täytteellä ja ohjaaja sanoi tälle toiselle, että pitää varoa kaikkea vehnää, että puhtailla tehdään. Sitten poika naureskeli, että pitäisi olla harjoittelija-kyltti. Minä siinä siihen sitten tietysti "valistamaan" ja naurahdin sekä totesin, että ei keliakia niin vaikea juttu ole, paitsi pitää muistaa se avaamaton voirasia ettei tule muiden leipien muruja. Toinen tyyppi lähti jääkaapille ja toi avaamattoman margariinipurkin. Kyllä mua vähän nauratti Mutta eipä mennyt valistus hukkaan. Poika vielä kyseli, että "ai sulla on niin herkkä"... Siihen en enää sitten alkanut saarnaamaan tätä "suolinukka tuhoutuu pienestäkin murusta" saarnaa, vaan totesin vain, että keliakian kanssa on sellaista, että ei saa mitään muruja tulla. Tulipa siinäkin sitten sitä valistusta Oli hyvä sämpylä kyllä!

    Lisään vielä valokuvia ruoka-annoksista, kun tässä ehdin! Oikein hyvää matkaa jori-o ja Ellu!

  • Sputnik 1 message03/27/2011 3:00 PM

    Etsin myös Brysselin gluteenittomia vinkkejä ja tästä ketjusta jo muutamia kirjasinkin itselleni ylös, mutta jos jollakulla on uusia vinkkejä, niin jatkoksi vaan tähän ketjuun, kiitos

  • lena 15 messages09/15/2012 11:35 AM

    Olisiko kenelläkään tuoreita vinkkejä Brysselistä? Oletteko uskaltaneet syödä katukojujen ranskalaisia? Löytyykö jostain koju, jossa olisi vaan perunaa eikä paistettaisi jauhojuttuja samassa öljyssä?

    Edellisen kerran Brysselissä sain vielä syödä ihania vohveleitakin, nyt saakin sitten miettiä mitä uskaltaa syödä Netistä löysin varoitusta, että Belgiassa jopa jauhelihassa on usein vehnää. Kieli tuo tietysti vielä oman haasteensa syömisiin kun en osaa ranskaa enkä flaamia.

  • Ad

  • shan 4 messages10/24/2012 7:40 PM

    Olin Brysselissä pari päivää elokuussa, muuten Belgiassa vietin parisen viikkoa yhteensä. Söin katukojujen ranskiksia, eikä mulle tullut mitään oireita. Mieli olisi tehnyt niiiin paljon belgialaisia vohveleita, mutta ne sai jäädä väliin Ravintoloissa en oikeastaan syönyt ollenkaan, koska olin reppureissulla. Isoimmista kauppaketjujen kaupoista löytyy gluttihylly, josta löytyy kyllä leipää, keksejä yms. Belgialaista suklaata (kaupasta ostettuna) tuli syötyä kyllä yllin kyllin :P

<< Start < Previous
Next > End >>
Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!

Join the discussion

The most read discussions in category

Notice that anyone can add any kind of content into service. Also all advertised products are not gluten-free. Administrator is not responsible and you take full responsibility what you eat. If you notice vandalism or contents that include gluten, please notify the admistrator.

©2024 Glu.fi
Service infoNewsTerms of serviceTell friendHelp and rulesSuomeksiFeedbackSähkönsäästö ‐ Made ❤ Helsinki ‐ 0,011s