Asiakaspalvelu ravintolassa
Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!
Jezu Admin – 12/17/2010 12:32 PM
Avataanpa ihan yleinen keskustelu ravintoloiden asiakaspalvelusta. Tämä ei koske vain keliaakikkoasiakkaita vaan kaikkia ylipäätään.
Oli melkoinen kulttuurishokki tulla jenkkilän reissulta takaisin Suomeen illastamaan erääseen HOKin ravintolaan. Kävelimme "Odota pöytiin ohjausta" -kyltille, jossa ei luonnollisestikaan näkynyt ketään. Odottelimme tovin, kunnes mies tuli kyselemään tyyliin "mitä asiaa?" No syömään olisi kaksi henkilöä tulossa, eikä ole pöytävarausta. "jaahas", mies tokaisi ja lähti etsimään josko löytyisi vapaata pöytää. No pöytä löytyi ison ravintolan perältä ja siellä perällä mies huitoo, että tänne sieltä ovelta. Ruokaakin saatiin lopulta, mutta laskun maksua saatiin odotella puolisen tuntia ja myöhästyimme lopulta pikkujouluista, jonne olimme matkalla.
Viikkoa aiemmin sama homma ketjuravintolassa Orlandossa meni näin. Astelimme täpötäyteen ravintolaan, jonka ovella ystävällinen nainen kertoi, että ravintola on täynnä ja joutuisimme odottamaan 5 minuutta. Saimme kouraamme hälyttimen, jonka piipatessa löytyisi vapaa pöytä. Piipparin kanssa pystyi kävelemään ulos ravintolasta auringonpaisteeseen. Tasan 5 minuutin kuluttua laite piippasi ja astelimme takaisin sisälle. Sisällä meidät ohjattiin gluteenittoman menun kera pöytään ja samantien turhankin ystävällinen tarjoilija tuli tiedustelemaan juomatilauksiamme. Kaikki hoitui nopeasti, ruokaa tuodessa ilmoitettiin suoraan pizzan olevan gluteeniton, kokislasi täytettiin 3 kertaa ruokailun aikana (refillit ovat maksuttomia jenkkien ketjumestoissa) ja laskun iskivät kouraan samalla hetkellä, kun kerroimme, että emme jaksa enää jälkiruokaa. Erittäin sujuvasti hoituneesta ruokailusta jätti mielellään 20% tipin.
Kuriositeettina mainittakoon Kiitospäivän illastaminen samassa ravintolassa, jolloin oli kauhea ruuhka. Kertoivat tilausta tehdessä kovasti pahoitellen, että ruokien valmistuminen kestää 20 minuuttia. Eihän tuo ole aika eikä mikään, mutta pistin silti kellon päälle. Annokset tulivat 19 minuutin 45 sekunnin kuluttua.
Kyllä Suomessa on vielä paaaaaaaaaaaljon opittavaa asiakaspalvelusta. Ei sen pidä olla mitään nöyristelyä, vaan ystävällistä ja nopeaa. Ehkä Suomessakin pitäisi ottaa tippikulttuuri käyttöön, jolloin palkka ainakin osaltaan riippuisi siitä kuinka hyvin tarjoilija hoitaa hommansa.Keliaakikko vm. -07 / Celiac since -07
Ninni 114 messages – 12/28/2010 10:29 AM
Tuon takia en yleensä käytä ketjupaikkoja, niissä sekä ruoka että palvelu on yleensä tosi huonoa. Viimeisin erityisen huono kokemus on Tennispalatsin PitsaHutista. Olin lapsen kanssa leffassa ja ajattelin, että se olisi sopiva ruokapaikka kyseiseen tilanteeseen. Mutta kaikki meni pieleen: saatiin ensin väärä pitsa, palvelu oli töykeää, itsepalvelu jäätelökone ei toiminut, emme saaneet jälkkärin tilalle mitään korvaavaa muuten kuin maksamalla lisää... Annoin kyllä palautetta ja toista kertaa en sinne mene.
Viimeisin kokemus ravintolasta on Porvoosta Wallgren's nimisestä paikasta. Siellä olin tyytyväinen sekä ruokaan että palveluun, vaikka kyseessä oli pikkujoulu aika ja ravintola ihan täysi. Myös gluteenittomuus huomioitiin hienosti. Puolison jälkiruoka oli sellainen, että äkkiseltään sen olisi ajatellut olevan gluteeniton, mutta tarjoilija huomautti minulle siitäkin, että ei kannata maistella sitä, koska ei ole gluteeniton. Suosittelen paikkaa!
Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!
Join the discussion
Only registered users can participate discussion. If you do not have a user account, please register. It's fast and free! If you have already registered, please log in at the top right menu.
The most read discussions in category
Notice that anyone can add any kind of content into service. Also all advertised products are not gluten-free. Administrator is not responsible and you take full responsibility what you eat. If you notice vandalism or contents that include gluten, please notify the admistrator.