All inclusive ja keliakia?

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!
<< Start < Previous
Next > End >>
  • mamma74 13 messages12/27/2010 1:54 PM

    Olemme valitsemassa ensi kesälle lomamatkaa ja näyttävät lähes kaikki lapsiperhehotellit olevan nykyään all inclusive. Onko kenelläkään kokemusta, miten tuollainen onnistuu jos perheessä on (lapsi)keliaakikko? Löytyykö mitään/vaihtelevaa syötävää?

  • Ninni 114 messages12/28/2010 10:13 AM

    Kannattaa kysyä asiaa matkatoimistosta, josta matkan varaatte tai suoraan hotellista. Käsittääkseni tässä on hotellikohtaisia eroja, miten hyvin huomioivat erityisruokavalioita.

    Itse olen ollut keliaakikkona puolihoidolla ja saanut hyvää ja vaihtelevaa ruokaa, mutta olen aina varmistanut asian etukäteen.

  • Ad

  • ranex 21 messages12/29/2010 1:06 PM

    Itse olen ollu muutaman kerran all inclusive hotelissa ja aina on löytynyt sopivaa syötävää, tehneet erikseen liharuuat jos "tiskissä" olleet on jauhotettuja.

    ainakin kun näkivät, tuli henkilökunta opastamaan mitä saa syödä ja mitä ei. Matkanjärjästäjän kanssa ennokkoon sopinen tai suoraan hotelliin ilmoittaminen ja kun menen eka kertaa paikallisella kielellä oleva kielikäännös mukana, näin mie oon toiminnu. ja hyvin oon pärjänny.

  • Zlatan 44 messages12/30/2010 1:52 PM

    En ole koskaan käynyt Tjäreborgin Sunwing-resorteilla mutta ainakin ne mainostavat yliherkille seuraavasti (kopioitu suoraan yhdestä Sunwing-hotellista):

    Yliherkkyyttä ruoka-aineille?

    Jotta voimme tarjota vieraillemme, joilla on ruoka-aineyliherkkyyttä, hyvän vaihtoehdon, niin Sunwingin MiniMarketit ovat yhteistyössä Ruotsin Keliakialiiton kanssa. Mikäli olet ostanut etukäteen ateriapaketin ja toivot gluteenitonta tai laktoositonta ruokaa, ota yhteys suoraan hotelliin viimeistään viikkoa ennen saapumistasi. Kysy neuvoa aina ravintolan henkilökunnalta. Ota yhteys hotelliin myös siinä tapauksessa, mikäli haluat varmistaa, että MiniMarket & Delissä on gluteenittomia ja laktoosittomia tuotteita.

  • Kermapulla 12 messages01/04/2011 1:28 PM

    Heipä!
    Olen ollut All Inclusivessa neljästi:Meksikossa, Montenegrossa, Kreikassa sekä Marokossa ja omien kokemusteni perusteella voin suositella lämpimästi.
    Joka paikassa on ollut niin ylelliset buffetit että napa on paukkunut. Lähinnä omat leivät olen raahannut mukanani aamiaisia varten.
    Jokaisessa hotellissa olen ekoina iltoina näyttänyt kielikäännöstä ja sitten sen jälkeen on yleensä pääkokki/hovimestari joka päivä etsinyt minut käsiinsä ja näyttänyt mitä voi syödä. Lihoja/kaloja ovat sitten paistaneet erikseen mikäli tarjolla olleet jauhotettuja tai sooseissa eli samanlainen kokemus kun ranexilla.
    Muutamia kertoja ovat tuoneet sitten keittiöistä näitä vartavasten minulle paistamiaan lihalautasia sellaisia tukkimiehen annoksia että uuh ja aah, kyllä ei pysty syömään mitenkään kaikkea.

    Jälkkäripöydät ehkä ovat sitten olleet vähän vaisummat keliaakikolle - mutta kyllä on niistä sopivista syömisistäkin on saatu tajukankaalle ;o)
    Eli jälkkäriksi sitten jäätelöä, hedelmiä, marjoja, juustoja....

    Omien kokemusteni perusteella suosittelen siis lämpimästi!

<< Start < Previous
Next > End >>
Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!

Join the discussion

The most read discussions in category

Notice that anyone can add any kind of content into service. Also all advertised products are not gluten-free. Administrator is not responsible and you take full responsibility what you eat. If you notice vandalism or contents that include gluten, please notify the admistrator.

©2024 Glu.fi
Service infoNewsTerms of serviceTell friendHelp and rulesSuomeksiFeedbackSähkönsäästö ‐ Made ❤ Helsinki ‐ 0,025s