ACTIVIA jogurtit

Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!
<< Start < Previous
Next > End >>
  • milla 412 messages02/21/2009 7:12 AM

    Onkohan tuo Activia luonnonjogurtti gluteeniton ??

    Entäs ne muut maut ? Jos jollain ois tietoa.

  • Jezu  Admin02/22/2009 12:21 AM

    milla kirjoitti:
    Entäs ne muut maut ? Jos jollain ois tietoa.

    Ei näytä ainakaan kaikki olevan:

    Danone.fi - Activia

    Keliaakikko vm. -07 / Celiac since -07

  • Ad

  • milla 412 messages02/22/2009 9:15 AM

    Ei noissa tuoteselosteissa ollut mainintaa gluteenittomuudesta. Rasvatonta luonnonjogurttia olen syönyt , hyvää .

  • KattiMatikka 271 messages02/22/2009 10:04 PM

    Ja näissä on se sama juttu kuin esim. jäätelöissä eli "valmistettu linjalla" eli kontaminaatioriski eli ei kannata syödä.

    Ravitsemustieteellisesti jos katsoo tätä activiaa, niin siitä kerrotaan, että se sisältää "ACTI REGULARISta®, joka on ainutlaatuinen Bifidus-perheen maitohappobakteeri." Kun tutkimuksia tarkemmin katsoo, niin selviää, että iäkkäillä teho on osoitettu, kun he nauttivat kolme x 125g purkkia päivässä. Huom. kolme purkkia. Ja pari muutakin tutkimusta oli esitetty. Kuitenkaan ei ole tutkittu miten esim. ihan Valion gefilus tai AB-piimän nauttiminen vaikuttaa tähän suoliston läpikulkuaikaan. Lisäksi Activia sisältää sokeria ihan nasevasti... Itse en tuolla tieteellisellä näytöllä ja sokerin määrällä söisi Activiaa

  • Kari 364 messages02/22/2009 11:29 PM

    Tässä alkaa käydä toteen sanonta: tieto lisää tuskaa. Jugurttia olen kyllä popsinut enempiä funtsimatta, samoin maitoa silleen paljonlaisesti. Mulla kun kalkin saanti on oleellinen juttu. Jugurtit kyllä olleet metsämarja- ja hedelmäsellaisia. Kuiteskin, tarttee kai alkaa lukea niidenkin pieniä tekstejä.

    Olin tänään läheisen ala-asteen siis koulu tapahtumassa. Thaimaalainen rouva tarjoili riisikääröja, vihannesta ja jauhelihaa, kaikki gluteenitonta. Oli hyvä lounas.

  • milla 412 messages02/23/2009 5:29 AM

    En tuon oletetun vaikutuksen takia olekaan tuota luonnonjogurttia syönyt, on vaan hyvää . Ja kätevän kokoinen tuo purkki . En maustettuja jogurtteja syö koskaan . . . mieluummin maustan itse marjoilla :P Välillä tulee ostettua ihan valionkin maustamatonta.

  • KattiMatikka 271 messages02/23/2009 7:19 PM

    Jos haluaa ravitsemuksellisesti syödä oikein, niin se paras valinta on vähärasvainen ja vähäsokerinen jogurtti.

    Kalsiumin suhteen on hyvä muistaa, että puoli litraa niitä maitovalmisteita ja pari siivua juustoa takaa riittävän kalsiumin saannin. Ja nekin valmisteet vähärasvaisina ja vähäsokerisina ja juusto mieluusti vähäsuolaisena.

    Juuston suhteen ei tarvitse mennä ääripäähän eli 17% valmisteet on ihan passeleita. Ja ihan jopa ne täysrasvaisetkin jos syö vain pari siivua päivässä ja muuten ruokavalio sisältää runsaasti pehmeitä rasvoja.

    Esimerkkituotteita:
    Arla Ingman rasvattomat jogurtit
    Valiojogurtti rasvaton
    Valio A+ jogurtti maustamaton

  • Ad

  • Ulla 21 messages02/24/2009 7:18 PM

    Asun Kanadassa ja taalla Activia jogurtti on gluteeniton.

    En saanut vastauksista selvaa, etta voiko sita siella Suomessa syoda?

  • KattiMatikka 271 messages02/25/2009 5:08 PM

    Itse en näitä Suomessa myytäviä söisi koska ovat "valmistettu samalla linjalla kuin vehnää sisältävät" eli aina niissä voi olla myös vehnää vaikka linjasto pestäisiinkin välillä.

  • Jezu  Admin02/25/2009 5:17 PM

    KattiMatikka kirjoitti:
    Itse en näitä Suomessa myytäviä söisi koska ovat "valmistettu samalla linjalla kuin vehnää sisältävät" eli aina niissä voi olla myös vehnää vaikka linjasto pestäisiinkin välillä.

    Tiesittekö muuten, että Moilasen gluteenittomat pizzat valmistetaan samoilla linjoilla kuin tavalliset. Kuvittelin aiemmin, että kaikki heidän gluteenittomat tuotteet tehdään omassa gluteenittomien tuotteiden tehtaassa:

    Moilasen tuotteiden gluteenittomuus

    Keliaakikko vm. -07 / Celiac since -07

  • Pulla 267 messages02/25/2009 11:57 PM

    Tieto Moilasen pitsapohjan ja kiviarinarieskan valmistamisesta samalla linjalla gluteenillisten kanssa kyllä aiheutti minulle sen, että lopetin niiden käytön. Mielestäni pakkauksissa pitäisi olla maininta. Minulla on ollut sitkeää aina uudelleen tulevaa iho-oireilua enkä pelailla tuotteiden kanssa, vaikka kuinka joku vakuuttelisi, että linja pestään jne.

<< Start < Previous
Next > End >>
Piditkö sisällöstä? Jaa se myös ystävillesi!

Join the discussion

The most read discussions in category

Notice that anyone can add any kind of content into service. Also all advertised products are not gluten-free. Administrator is not responsible and you take full responsibility what you eat. If you notice vandalism or contents that include gluten, please notify the admistrator.

©2024 Glu.fi
Service infoNewsTerms of serviceTell friendHelp and rulesSuomeksiFeedbackSähkönsäästö ‐ Made ❤ Helsinki ‐ 0,01s