milla 412 messages – 02/21/2009 7:12 AM
Onkohan tuo Activia luonnonjogurtti gluteeniton ??
Entäs ne muut maut ? Jos jollain ois tietoa.
Jezu Admin – 02/22/2009 12:21 AM
milla kirjoitti:
Keliaakikko vm. -07 / Celiac since -07
milla 412 messages – 02/22/2009 9:15 AM
Ei noissa tuoteselosteissa ollut mainintaa gluteenittomuudesta. Rasvatonta luonnonjogurttia olen syönyt , hyvää .
KattiMatikka 271 messages – 02/22/2009 10:04 PM
Ja näissä on se sama juttu kuin esim. jäätelöissä eli "valmistettu linjalla" eli kontaminaatioriski eli ei kannata syödä.Kari 364 messages – 02/22/2009 11:29 PM
Tässä alkaa käydä toteen sanonta: tieto lisää tuskaa. Jugurttia olen kyllä popsinut enempiä funtsimatta, samoin maitoa silleen paljonlaisesti. Mulla kun kalkin saanti on oleellinen juttu. Jugurtit kyllä olleet metsämarja- ja hedelmäsellaisia. Kuiteskin, tarttee kai alkaa lukea niidenkin pieniä tekstejä.
Olin tänään läheisen ala-asteen siis koulu tapahtumassa. Thaimaalainen rouva tarjoili riisikääröja, vihannesta ja jauhelihaa, kaikki gluteenitonta. Oli hyvä lounas.
milla 412 messages – 02/23/2009 5:29 AM
En tuon oletetun vaikutuksen takia olekaan tuota luonnonjogurttia syönyt, on vaan hyvää . Ja kätevän kokoinen tuo purkki . En maustettuja jogurtteja syö koskaan . . . mieluummin maustan itse marjoilla :P Välillä tulee ostettua ihan valionkin maustamatonta.
KattiMatikka 271 messages – 02/23/2009 7:19 PM
Jos haluaa ravitsemuksellisesti syödä oikein, niin se paras valinta on vähärasvainen ja vähäsokerinen jogurtti.
Ulla 21 messages – 02/24/2009 7:18 PM
Asun Kanadassa ja taalla Activia jogurtti on gluteeniton.
En saanut vastauksista selvaa, etta voiko sita siella Suomessa syoda?
KattiMatikka 271 messages – 02/25/2009 5:08 PM
Itse en näitä Suomessa myytäviä söisi koska ovat "valmistettu samalla linjalla kuin vehnää sisältävät" eli aina niissä voi olla myös vehnää vaikka linjasto pestäisiinkin välillä.Jezu Admin – 02/25/2009 5:17 PM
KattiMatikka kirjoitti:
Keliaakikko vm. -07 / Celiac since -07
Pulla 267 messages – 02/25/2009 11:57 PM
Tieto Moilasen pitsapohjan ja kiviarinarieskan valmistamisesta samalla linjalla gluteenillisten kanssa kyllä aiheutti minulle sen, että lopetin niiden käytön. Mielestäni pakkauksissa pitäisi olla maininta. Minulla on ollut sitkeää aina uudelleen tulevaa iho-oireilua enkä pelailla tuotteiden kanssa, vaikka kuinka joku vakuuttelisi, että linja pestään jne.Only registered users can participate discussion. If you do not have a user account, please register. It's fast and free! If you have already registered, please log in at the top right menu.
Notice that anyone can add any kind of content into service. Also all advertised products are not gluten-free. Administrator is not responsible and you take full responsibility what you eat. If you notice vandalism or contents that include gluten, please notify the admistrator.